سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت:‌ مساجد در این استان فقط برای برگزاری مراسم لیالی قدر و آن هم به‌مدت ۲ ساعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باز می‌شود و پس از این شب‌ها باز تعطیل خواهد بود.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین خوش اقبال در نشست بررسی بازگشایی موقت مساجد در لیالی قدر (سه شنبه، پنجشنبه و یکشنبه ۲۳، ۲۵ و۲۸ اردیبهشت) اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی‌ و رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیمای مرکز کردستان در بخش‌های تلویزیونی و رادیویی به اطلاع‌رسانی در این مورد اقدام کنند.

وی افزود: ضروری است برای روحانیون و هیات امنای مساجد اطلاع‌رسانی لازم انجام شود، باید تلاش کرد کنترل رعایت امور بهداشتی در این چند شب در مساجد توسط خود امامان جماعت، ‌هیات امنا و بسیج مساجد انجام شود.

خوش اقبال با اشاره به ضرورت ایجاد هماهنگی‌ها در ارتباط با رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی اضافه کرد: در صورت نیاز می‌توان از نیروهای هلال‌احمر هم در کنار حضور عوامل علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی برای کمک به انجام امور بهداشتی مساجد بهره برد.

وی بیان کرد: برخی از دشمنان به‌دنبال ارتباط دادن شیوع بیماری با برخی فعالیت‌های مذهبی هستند که باید مراقب بود، امیدواریم بتوانیم از برکات این ماه بهره لازم را ببریم، بهره بردن از این معنویات خواسته همه است اما باید سلامت جامعه هم مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۲ اردیبهشت روند ابتلا به کرونا در سنندج افزایشی بود که امروز کمی کاهش یافت، گفت: باید در شب‌های قدر نظارت لازم بر اینکه حاضران در مسجد از ماسک و دستکش استفاده کنند، وجود داشته باشد.

دکتر فرزین رضاعی یادآور شد: سرویس‌های بهداشتی در طول زمان باز بودن مسجد هم باید تعطیل باشد چرا که از محل‌هایی است که بیشترین امکان انتقال بیماری در آنها وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم در این نشست اظهار کرد:باید در حد توان ماسک و دستکش در مساجد وجود داشته باشد تا اگر کسی بدون این لوازم بهداشتی در مسجد حاضر شد بتواند از آنها استفاده کند.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان افزود:‌ ماموستاها و روحانیون هم باید در این زمینه توجیه شوند، باید تعدادی از افراد مطلع برای راهنمایی و توصیه به رعایت اصول بهداشتی در مساجد حضور داشته باشند.

کد خبر 510893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha