سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همه‌گیری ویروس کرونا سبب شده است سوالات بسیاری درباره چگونگی انتقال آن پیش بیاید. یکی از پرسش‌هایی که درباره ویروس کرونا مطرح می‌شود احتمال انتقال این ویروس از راه فاضلاب و توالت فرنگی است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از NHK WORLD-JAPAN نوشت: در جریان شیوع ویروس سارس (سندروم تنفسی حاد) در سال ۲۰۰۳ خبرهای پراکنده‌ای درباره شیوع این ویروس از طریق نشت لوله فاضلاب منتشر شد. از آنجا که گفته می‌شود کروناویروس جدید که عامل بیماری کوویدـ۱۹ است، شباهت‌هایی به کروناویروس سارس دارد، این پرسش مطرح می‌شود که آیا امکان دارد چنین وضعیتی در مورد ویروس جدید کرونا نیز اتفاق بیفتد؟

ویروس جدید و ویروس سارس هر دو به یک خانواده از ویروس‌ها به نام کرونا تعلق دارند. ویروس کرونایی که باعث سارس شد نه تنها در گلو و ریه‌ها بلکه در روده‌ها نیز تکثیر می‌شود.

زمانی که ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ در نقاط مختلف جهان میان مردم گسترش یافت، یک ابتلای دسته‌جمعی در یک مجتمع مسکونی در هنگ‌کنگ گزارش شد. این شک وجود داشت که علت این ابتلای گروهی قطرات حاوی ویروس بوده باشد که از لوله‌های فاضلاب قدیمی نشت کرده بودند.

در این باره پروفسور کاکو میتسوئو از دانشگاه پزشکی و داروسازی توهوکو که در زمینه اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری‌های مسری تخصص دارد، بیان کرد: خطر انتشار این ویروس از طریق لوله‌های فاضلاب در کشورهایی که شرایط بهداشتی نسبتا خوبی دارند کم است.

او گفت: امکان دارد ویروس‌ها به سطوح توالت و نواحی اطراف آن بچسبند و شما با لمس کردن آن سطوح آلوده با دستانتان به آن آلوده شوید. به همین دلیل مردم باید قبل از کشیدن سیفون، درپوش توالت فرنگی را ببندند و پس از استفاده از توالت دستان خود را به طور کامل بشویند.

پروفسور کاکو میتسوئو یادآور شد: مردم باید برای رعایت موارد بهداشتی در زندگی روزمره خود شیرهای آب، روشویی‌ها و دستگیره‌های در را به طور کامل ضدعفونی کنند.

کد خبر 510882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha