سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتفاق تلخ دیگری در ورزش ایران رقم خورد و این بار قایقران تیم بانوان استان لرستان با سهل انگاری برخی از دست اندرکاران به دیار باقی شتافت.

به گزارش مهر، سومین دوره مسابقات قهرمانی دراگون بت بانوان کشور روز پنجشنبه هفته گذشته (12 اردیبیهشت) در دریاچه آزادی تهران برگزار شد و با مرگ یکی از قایقرانان پایان غم انگیزی داشت.

در حالی که دو سال پیش (سال 85) قایق استان لرستان در آب واژگون شد، هیچ کس فکرش را نمی کرد که این تیم دو سال بعد (12 اردیبهشت ماه سال 87 ) یکی از بهترین پاروزنان خود را در حاشیه همین مسابقات از دست بدهد.

ساعت 17 پنجشنبه هفته گذشته مرضیه باباعباسی، قایقران تیم لرستان پس از پایان مسابقات با مراجعه به مسئولین از نامساعد بودن شرایط جسمانی اش خبر داد اما پزشک حاضر در ورزشگاه پس از معاینه ابتدایی و دادن آب قند او را راهی خوابگاه آزادی کرد.

باباعباسی ساعاتی بعد مجددا احساس درد شدید در معده و بی حسی دست راست کرد و همراه با دوستانش به درمانگاه مجموعه آزادی مراجعه می کند. درمانگاه آزادی به دنبال این مراجعه با تجویز آمپول و قرص تشخیص "اسپاسم عضلانی " داده و وی را مرخص می کند.

30 دقیقه بعد مجددا حال عمومی این ورزشکار وخیم شده و به درمانگاه آزادی مراجعه می کند که پزشک تاکید می کند مسئله خاصی وجود ندارد و حال وی خوب خواهد شد.  اما ساعتی بعد این قایقران لرستانی در خوابگاه بیهوش می شود که بلافاصله مسئولان تیم و دوستانش وی را به درمانگاه کیمیا واقع در دهکده المپیک می رسانند.

بابک فرزام خواه مسئول روابط عمومی فدراسیون قایقرانی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر شرح بیشتری از ماجرا می دهد:" باباعباسی ساعت 20/21 شب به درمانگاه کیمیا رسید که با دستگاه اکسیژن شرایط عمومی وی تا حدی بهبود یافت اما دستگاه شوک این درمانگاه خراب بود. به همین دلیل با اورژانس تهران تماس گرفته شد. در حالیکه تماس اول با اورژانس تهران در ساعت 40/21 بود اما امدادگران ساعت 23 شب یعنی با یک ساعت و نیم تاخیر به محل رسیدند و با بیان اینکه حال این بیمار نامساعد بوده و ما دستگاه اکسیژن نداریم محل را ترک کردند و ما مجددا مجبور به تماس با اورژانس تهران شدیم."

فرزام خواه در ادامه شرح این اتفاق تلخ گفت:" متاسفانه تلاش پزشکان این مرکز نیز نتوانست کمکی به ما کند و مرضیه باباعباسی ساعت 15/23 دقیقه پنجشنبه شب به دلیل ایست قلبی جان داد. این اتفاق در حالی رخ داد که اورژانس تهران در حالی ساعت 45 دقیقه بامداد روز جمعه به درمانگاه "کیمیا" رسید که دیگر کاری از دست کسی بر نمی آمد و اورژانس نیز مسئولیتی در این قبال برعهده نگرفت."

به دنبال این اتفاق مسئولان فدراسیون قایقرانی با تماس با پلیس 110 تهران مرگ این ورزشکار را اطلاع دادند. به دنبال حضور مامورین از حاضران بازجویی به عمل آمد تا وضعیت مرگ این قایقران مشخص شود.

مسئول روابط عمومی فدراسیون قایقرانی در این باره گفت: " دنیا مالی رئیس فدراسیون به همراه  تیمورتاش و جهانگیری دبیر و رئیس کمیته دراگون بت فدراسیون و خود من از ساعت 30/22 در درمانگاه کیمیا حضور داشته و حتی به گفته آقای دنیامالی فدراسیون تمامی هزینه های درمان این ورزشکار را متقبل شد."

وی افزود:" به دنبال فوت این ورزشکار فدراسیون قایقرانی ایران با گرفتن وکیل طرح شکایت خود را از درمانگاه مجموعه آزادی به دلیل سهل انگاری در تشخیص اولیه بیماری، درمانگاه "کیمیا" به دلیل نداشتن امکانات لازم و اورژانس تهران به دلیل به موقع حضور نیافتن در محل و سهل انگاری در خصوص رسیدگی به بیمار انجام داده و بعد از بررسی نهایی امروز این شکایت را برای رسیدگی تحویل دادگاه می دهد."

فرزام خواه ادامه داد" به گفته پزشکان درمانگاه "کیمیا" اگر در همان ساعات اولیه ای که حال عمومی "باباعباسی" بد شده بود به بیمارستان مراجعه کرده یا اورژانس تهران با همان تماس اول به محل می رسید، احتمالا این ورزشکار فوت نمی کرد."

"مرضیه باباعباسی" قایقران 36 ساله استان لرستان صاحب 3 فرزند بود. به گفته هم تیمی هایش وی از سلامتی کامل برخوردار بوده و روزی 7 ساعت ورزش و پیاده روی انجام می داد. هم اکنون خانواده وی برای طرح شکایت ازعاملان مرگ مرضیه در تهران به سر می برند.

کد خبر 51074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز