مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدارس ابتدایی و متوسطه این استان از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه برای رفع اشکال دانش‌آموزان بازگشایی می‌شوند.

ضدعفونی مدارس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هادی زارع پور در نشست شورای آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشایی با هدف ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزانی است که در این مدت نتوانستند از روش‌های مجازی سامانه شاد و یا آموزش شبکه‌های سیما استفاده کنند.

وی بیان کرد: حضور در کلاس‌های درس  داوطلبانه است و دانش آموزان اجباری برای حضور در کلاس ندارند.

زارع پور گفت: امتحانات در فاصله زمانی ۱۷ خرداد تا ۱۶ تیرماه برگزار وکلاس‌های رفع اشکال برای پایه داوزدهم تا دهم خرداد ادامه دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشایی با رعایت مقررات وقواعد بهداشتی انجام وضدعفونی کردن فضاهای مستلزم مشارکت دانشگاه علوم پزشکی است.

وی گفت: تاکنون ۹۸ درصد مدیران مدارس و ۴۸ درصد دانش آموزان متصل به سامانه آموزشی شاد و آموزش‌های مجازی هستند.

زارع پور بیان کرد:  با توجه به تعطیلی اخیر مدارس، شهریه مدارس غیردولتی بنا به شرایط استمرار کلاس از ۱۰ تا ۳۰ درصد و در مراکز پیش دبستانی از ۱۰ تا ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست گفت: حضور دانش آموزان در مدارس به هیچ وجه اجباری نیست وصرفاً برای رفع اشکال و می تواند به همراه یکی از اولیاء دانش آموزان باشد.

حسین کلانتری افزود: برای اینکار ضرورت دارد محیط آموزشی کاملاً آماده ودستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی بیان کرد: برای بازگشایی مدارس کمیته مربوطه در فرمانداری‌ها سریعاً تشکیل و از تمامی ظرفیت‌ها بویژه برای ضدعفونی کردند مراکز آموزشی استفاده شود.

استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای برنامه ریزی شود که دستکش و ماسک رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: بازگشایی مدارس مستلزم استفاده معلمان ودانش آموزان از ماسک، دستکش، استفاده، نوشت افزار شخصی و رعایت زمان حضور با توجه به مدت زمان لازم برای رفع اشکال است.

پرویز یزدان‌پناه افزود: در زمینه ضدعفونی کردن فضای مدارس دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را انجام خواهد داد.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از ۱۵ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا کنون تعطیل بوده است.

بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ در کهگیلویه و بویراحمد در حال تحصیل هستند.

کد خبر 510666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha