مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نحوه اطلاع رسانی درباره سانحه ناوچه کنارک انتقاد کرد.

توییت کواکبیان

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی کواکبیان در حالی از نحوه اطلاع رسانی ارتش درباره سانحه ناوچه کنارک انتقاد و موضوع اصابت موشک را مطرح کرده است که روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چگونگی بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار را اینگونه تشریح کرده است: عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند. پس از این حادثه تیم های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند. تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در این بیانیه تاکید کرده است که انتظار می ‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه، از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتسب به این حادثه منتشر شده که این ویدئو توسط ارتش تکذیب شده است. از ساعات ابتدایی دوشنبه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن سازندگان ویدئو با به تصویر کشاندن سکوی پرتاب کننده یک شناور و لحظه‌ی انهدام شناوری دیگر، مدعی شدند که سکوی پرتاب کننده متعلق به ناو جماران و شناوری که مورد انهدام قرار می‌گیرد، شناور کنارک است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش با صدور اطلاعیه‌ای انتصاب این ویدئو در خصوص شلیک موشک و سانحه یگان شناور کنارک را تکذیب کرده است.

این ویدئو را در زیر ببینید:

عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند. بر اساس اعلام نیروی دریایی ارتش، تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

کد خبر 510621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    تا این حادثه رو مثل حادثه سقوط هواپیما علم نکنن ول کن نیستن