معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره شرایط لازم برای برگزاری مراسم شب قدر در مساجد توضیحاتی ارائه داد.

شب قدر در عراق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علیرضا رئیسی در گفت‌وگوی ویدئویی با خبرنگاران اعلام کرد: همه ما دوست داریم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در مراسم شب‌های قدر حضور پیدا کنیم اما نگرانی که وجود دارد در رابطه با رعایت پروتکل‌ها و افزایش شیوع بیماری است.

او با بیان این که تا بعدازظهر امروز شرایط نهایی اعلام خواهد شد، افزود: اما چند نکته اصلی را الان ذکر می‌کنم؛ اولاً اینکه مراسم شب‌های قدر باید در فضای باز و با ظرفیت محدود برگزار شود. حداقل فاصله اطراف هر فرد باید یک متر باشد؛ یعنی حداقل فاصله از طرفین، پشت سر و جلو باید یک متر باشد. سجاده و مهر و قرآن باید توسط خود فرد آورده شود. مردم هم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

رئیسی ادامه داد: اگر فضا سربسته باشد، مساجد و حسینیه‌ها باید حداکثر به اندازه یک چهارم ظرفیت، افراد را پذیرش کنند؛ یعنی مثلاً اگر یک مسجد یا حسینیه ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد، حداکثر باید ۵۰ نفر در آن مکان حضور یابند و حداکثر ساعاتی که مردم می‌توانند در این مراسم حضور یابند ۲ ساعت باشد. نه بیشتر. درضمن خیلی از افراد می‌توانند در خانه‌هایشان این مراسم را با پخش زنده از تلویزیون مشاهده کنند.

کد خبر 510537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha