مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست همدان گفت: خودروها به‌ویژه خودروهای فرسوده عامل جدی و مهم آلودگی هوا در این استان هستند.

آلودگی هوا همدان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن جعفری نژاد بسطامی دوشنبه ۲ اردیبهشت در نشست اعضای کارگروه مقابله با آلودگی هوا اظهار کرد: بالا بودن تعداد خودروهای فرسوده در استان همدان و فراهم نبودن شرایط تولید خودروهایی با شرایط یورو ۴ و ۵ در کشور زمینه تشدید آلودگی شده است.

وی تأکید کرد: خارج کردن خودروها از چرخه حمل‌ونقل و جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده برای پیشگیری از ایجاد آلودگی باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست همدان گفت: استفاده ناوگان اتوبوس‌رانی از نفت و گاز یورو چهار از مصوبه‌های جلسه قبل بود که طبق گزارش شهرداری و شرکت توزیع سوخت، شهرداری جایگاه سوخت به‌طور کامل آماده کرده و ۶ نازل در این جایگاه پیش‌بینی‌شده و تنها قرارداد باید با شرکت سوخت منعقد شود.

جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: به‌تازگی انتقال ایستگاه پایش کیفی هوای همدان به محل جدید در بیمارستان بعثت انجام‌شده است ادامه داد: این ایستگاه در محل جدید نیازمند خط تلفن، اینترنت و برق است که این زمینه‌ها مهیا شده بااین‌وجود نیازمند تأمین برق پایدار هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست همدان افزود: این ایستگاه به محل جامع‌تری منتقل‌شده و به‌راحتی و به‌صورت شفاف می‌توان آلودگی را رصد و در صورت نیاز برای تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری کرد.

کد خبر 510433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha