مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: حجم ذخیره آب در سدهای پنج‌گانه استان تهران، یک میلیارد متر مکعب است.

سد طالقان

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد شهریاری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سد امیرکبیر  ۱۶۹ میلیون مترمکعب، لتیان ۶۰ میلیون مترمکعب، لار ۱۲۷ میلیون مترمکعب، ماملو ۲۲۷ میلیون مترمکعب و طالقان ۴۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند.

وی افزود: در سال آبی ۹۸-۹۹ نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته، شاهد کاهش ۱۱ درصدی ورودی آب به سدهای پنج‌گانه استان تهران هستیم.

شهریاری ادامه داد: روند سرریز سدهای پنج‌گانه استان تهران متفاوت و بر اساس رسیدن به حجم نرمال است. با مدیریت منابع آب مخازن سدهای تحت پوشش، سعی می‌کنیم با تخلیه و رهاسازی‌های به‌هنگام و کنترل‌شده، کمترین سرریز را از سدها داشته باشیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: ذخیره‌سازی در مخازن سدها باید به نحوی باشد که با آب‌گیری مناسب، ظرفیت خالی برای کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌های احتمالی ناشی از بارش‌های بهاری را داشته باشیم.

شهریاری اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سد امیرکبیر در پایان خرداد  به حجم حداکثری و آستانه سرریز خواهد رسید. در خصوص مدیریت مخازن سدهای لتیان و ماملو هم آب‌گیری تا حجم حداکثری در دستور کار است.

وی در ادامه از سرریز سد طالقان خبر داد و گفت: روز ۲۱ اردیبهشت، حجم سد طالقان به واسطه ذخیره برفی مناسب زمستانی و بارش‌های بهاری به میزان نرمال ۴۲۰ میلیون مترمکعب رسید و سرریز شد.

شهریاری افزود: بر اساس برنامه مصارف سد طالقان در تامین آب شرب شهرهای تهران، کرج و هشتگرد و تامین کشاورزی و تغذیه مصنوعی دشت قزوین و روند ورودی آب به مخزن، سرریز سد احتمالا تا یک ماه به طول می‌انجامد.

وی از مردم درخواست کرد با توجه به سرریز آب از سد طالقان از توقف در حاشیه رودخانه طالقان خودداری کنند.

کد خبر 510314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha