مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

سد طالقان برای ششمین بار از زمان افتتاح و آبگیری خود سرریز شد.

سد طالقان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام جهانی فرماندار طالقان، استان البرز گفت: در پی بارش‌های خوب و مناسب چند ماه اخیر آب سد طالقان سرریز شد.

جهانی افزود: خوشبختانه افزایش میزان آورد رودخانه شاهرود در پی بارش‌های مناسب سبب شده است آب این سد برای ششمین بار از زمان آبگیری آن، سرریز شود.

فرماندار طالقان گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت آب سد طالقان و میزان سرریز این سد علاوه بر رفع مشکلات کم‌آبی، زمینه‌ی رونق تولیدات کشاورزی و باغی در این شهرستان و استان قزوین فراهم می‌شود.

 جهانی بیان کرد: همه‌ساله با شروع فصل بهار و تابستان مسافران و گردشگران زیادی از دریاچه‌ی زیبای سد طالقان دیدن می‌کنند از هم‌وطنان خواست تا با رعایت نکات ایمنی و توجه به علائم هشداردهنده در اطراف دریاچه سد، از بروز اتفاقات تلخ و ناگوار جلوگیری کنند.

سید محمدعلی معلم مدیر بهره‌برداری از نیروگاه و سد طالقان گفت: ظرفیت سد طالقان ۴۲۰ میلیون مترمکعب است که هم‌اکنون ورودی آب به این سد ۶۰ مترمکعب در ثانیه است که از این میزان ۵ مترمکعب بر ثانیه آن آب شرب تهران و کرج و ۲۵ مترمکعب بر ثانیه نیز آب کشاورزی دشت قزوین را تأمین می‌کند.

او اظهار امیدواری کرد با توجه به بارش‌های خوب امسال و ادامه ذوب شدن برف در ارتفاعات طالقان این سرریز حدوداً تا پایان خردادماه ادامه داشته باشد.

مقدار سرریز سد هم‌اکنون ۱۰ مترمکعب در ثانیه است که این میزان در روزهای آینده بیشتر نیز خواهد شد و کشاورزان روستاهای پایین‌دست سد می‌توانند از این سرریز استفاده کنند.

سد طالقان از سال ۸۵ افتتاح و آبگیری شده است و سال گذشته نیز در همین روز این سد سریز کرده بود.

کد خبر 510296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha