مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از ظرفیت سد طالقان و ۹۰ درصد از ظرفیت سد کرج پر است.

سد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سعید نقدی افزود: از ابتدای مهرماه ۹۸ (سال آبی ۹۸-۹۹) تاکنون به‌طور متوسط ۵۲۷ میلی‌متر بارندگی در استان البرز داشته‌ایم که نسبت به متوسط بلندمدت افزایش خوبی داشته است.

نقدی ادامه داد: یکی از نکات مثبت بارندگی‌های خوب امسال این است که علی‌رغم بارش زیاد خسارت جدی در استان نداشته‌ایم و امیدواریم در روزهای آینده  هم بارش‌ها بدون خسارت باشد.

وی در خصوص وضعیت دو سد استان هم اعلام کرد: سدهای کرج و طالقان طی این مدت آبگیری خوبی داشته‌اند و در حال حاضر ۹۵ درصد از ظرفیت سد طالقان و ۹۰ درصد از ظرفیت سد کرج پر است.

مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز ضمن هشدار در خصوص ادامه بارندگی‌های رگباری طی روزهای آینده خاطرنشان کرد: در هفته سوم اردیبهشت شاهد بارش‌های رگباری ناگهانی به‌خصوص در ساعات شب هستیم که این احتمال وقوع ناگهانی سیلاب را افزایش می‌دهد بنابراین از مردم می‌خواهیم به این موضوع توجه داشته و از نزدیک شدن به رودخانه‌های استان خودداری کنند.

نقدی گفت: بارندگی‌های خوب سال ۹۹ و سال ۹۸ نقش خوبی در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی داشته و امیدواریم این بارندگی‌ها طی سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد تا شاهد اثرات خوب زیست‌محیطی آن باشیم.

کد خبر 507693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha