روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داد.

شناور «کنارک» نداجا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آبهای بندر جاسک خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده اند.

ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

ناو کنارک با شماره بدنه ۱۴۰۳ از جمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد.

این ناو با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ ۲ میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

تصویری از ناو کلاس هندیجان حین پرتاب پهپاد از لانچر

کد خبر 510278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد علی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 4
    متاسفم. خدا طول عمر تون بده ایشالله تو هر لباسی که هستید
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 30
    خوب اشتباه پیش میاد ولی کمی باید مواظب باشن چه رالکی جانان این مملکت ازبین ما برود خدارحمت کند بتمامی شهدا این اب خاک :عنوان یک ایران این خبرمنو واقعا ناراحت کرد :چه بلامملکت ما۔گرفته اکیی
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    آمارتو بروز کن