معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و کنجاله سویا برای مرغداری‌های استان در نیمه نخست اردیبهشت‌ماه ۹۹ خبر داد.

مرغداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد محمدزاده روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت همچنین از برنامه‌ریزی برای توزیع هزار و ۴۰۰ تن نهاده برای مرغداری‌ها در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در نیمه دوم فروردین ماه سال ۹۹ هزار و ۲۵۰ تن ذرت و ۴۰۰ تن کنجاله سویا از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی بین مرغداران استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: این میزان از نهاده‌ها تمامی واحدهای مرغداری که مبادرت به جوجه‌ریزی کرده و همچنین واحدهای صنعتی بوقلمون و شترمرغ استان را پوشش داده است.

محمدزاده با تاکید بر این‌که تلاش خواهد شد تا کمبودی در خصوص تامین نهاده‌های طیور بوجود نیاید، خاطرنشان کرد: علی‌رغم این‌که در کشور مشکل تامین نهاده‌های طیور وجود دارد عملا بخش خصوصی بایستی ۶۰ الی ۷۰ درصد نهاده‌های خود را تامین کرده و دولت در شرایط بحرانی و کمبود، به توزیع این نهاده‌ها از طریق شرکت پشتیبانی دام اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به این‌که تاکنون هیچ مرغداری و مزرعه مرغ مادری در استان به معدوم‌سازی جوجه یکروزه خود اقدام نکرده است، اظهار کرد: شاهدکاهش قیمت جوجه یک روزه پایین‌تر از نرخ مصوب هستیم.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می‌شود که حدود ۶ هزار تن آن از طریق دیگر استان‌ها تامین می‌شود.  

هم اکنون ۹۴ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان با ظرفیت ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۳۰ قطعه مشغول به فعالیت هستند که در هر دوره، ۶۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی دارند.

سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۰ کیلوگرم در سال است.

کد خبر 510195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha