مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

سرپرست انجمن و جامعه فرهنگی و ورزشی معلولان یزد گفت: در شرایطی که جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا با بحران روبروست، معلولان بیشتر از قبل به توجه و حفاظت نیاز دارند.

معلوليت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد سیاحتی افزود: در سیاستگذاری‌هایی که برای مدیریت اجتماعی در این زمینه انجام می‌شود، معلولان چندان در نظر گرفته نمی‌شوند.

وی بیان کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌های انجمن، خیلی از معلولان مرتب از ما سئوال می‌کنند که کلاس‌ها چه زمانی دوباره تشکیل می‌شود.

سیاحتی اضافه کرد: این تشکل برای فعالیت دوباره، منتظر اعلام ستاد ملی پیشگیری از کرونا و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، به همین دلیل جواب درستی نمی‌توانیم، بدهیم.

سرپرست انجمن و جامعه فرهنگی و ورزشی معلولان یزد ادامه داد: در هفته‌های گذشته تعدادی وسایل بهداشتی،  ماسک، الکل، دستکش و دیگر لوازم در اختیار معلولان قرار گرفته است .

وی بیان کرد: معلولان این روزها در منزل ورزش و تفریح می‌کنند و عکس‌های خود را برای انجمن می‌فرستند.

این فعال اجتماعی افزود: ورزش مختص معلولان ضایع نخاعی، نوعی ورزش تفریحی و توپی است که افراد مبتلا به معلولیت شدید تا مرحله قهرمانی کشور یا پارالمپیک می‌توانند در آن شرکت کنند. بازیکنان این رشته باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند.

سیاحتی افزود: حدود پنج سال قبل این ورزش را با سه نفر در شهرستان اردکان شروع کردیم. به تدریج با تمام مشکلاتی که روبرو بودیم با همکاری مددجویان بهزیستی،  تعداد ورزشکاران انجمن به ۲۵ نفر رسید.

سرپرست انجمن و جامعه فرهنگی و ورزشی معلولان یزد از مسوولان و اعضای شورای شهر اردکان خواست از نزدیک مشکلات معلولان را بررسی کنند.

وی یکی از نیازهای این افراد را یک دستگاه خودرو ون برشمرد تا معلولان بتوانند به طور رایگان در کلاس‌های مورد نظر شرکت کنند .

سیاحتی افزود: در برخی کشورها، همه هزینه‌های معلولان از جمله بلیت هواپیما و  ‌مترو رایگان است و ماهانه کمک‌هزینه بهداشتی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

سرپرست انجمن و جامعه فرهنگی و ورزشی معلولان یزد گفت:  افراد خیر بعد از دوران کرونا می‌توانند عصر روزهای یکشنبه و چهارشنبه با حضور در سالن شهید کمالی جنب مصلی امام خمینی (ره) اردکان از نزدیک با معلولان دیدار کنند و با کمبودهای آنها آشنا شوند.

۲ هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند، از خدمات بهزیستی شهرستان اردکان استفاده می‌کنند.

کد خبر 510166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha