پرونده شکایت پسر محمدباقر قالیباف از محمدعلی نجفی امروز ۲۱ اردیبهشت بررسی می‌شود.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، محمدعلی نجفی و محمدباقر قالیباف به گواه آمار و ارقام دو چهره پرطرفدار در میان فعالان راست و چپ سیاست ایران محسوب می‌شوند. دو فعال سیاسی که هر دو روزگاری به عنوان شهردار پایتخت ایران مشغول فعالیت بودند ولی حالا سرنوشت‌های به مراتب متفاوتی یافته‌اند، سرنوشتی که پنجمین دوره شورای شهر تهران که با حضور تمام و کمال اصلاح‌طلبان برگزار شد، نقشی اساسی در آن ایفا کرد.

شورای پنجم قالیباف را پس از سال‌ها تکیه بر سکان دستگاه مدیریت شهری، محمدعلی نجفی را به عنوان شهردار انتخاب کرد. قالیباف از آن روز به بعد به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد و حالا به عنوان اصلی‌ترین شانس کسب کرسی ریاست قوه مقننه مشغول فعالیت است ولی نجفی از شهرداری تهران استعفا داد و چندی بعد به عنوان یک قاتل به پشت میله‌های زندان رفت و امروز هم در پرونده‌ای جدید باید با فرزند فردی رقابت کند که هنوز حرف و حدیث‌های بسیاری درباره بدهی‌های نهاد تحت مدیریتش مطرح است.

الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف مدعی جدید نجفی است و براساس اظهارات وکیلش، جلسه رسیدگی به شکایت او از شهردار اسبق تهران امروز برگزار خواهد شد.

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی در همین راستا به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته است: «جلسه رسیدگی به شکایت الیاس قالیباف از نجفی امروز در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت برگزار می‌شود. در این پرونده، الیاس قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از شهردار وقت منطقه ۲، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و همچنین از نجفی به عنوان شهردار وقت تهران تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و پرونده مزبور در دادسرای کارکنان دولت مطرح رسیدگی است.»

ماجرا از این قرار است که حراست منطقه ۲ شهرداری تهران در هفدهم بهمن‌ماه ۹۶ گزارشی درمورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس متعلق به الیاس قالیباف مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه ۲ یعنی رسول کشت‌پور اعلام کرد. این گزارش به انضمام اسناد و مدارک مربوطه برای نجفی به عنوان شهردار تهران ارسال شد و او نیز گزارش حراست و شهرداری منطقه ۲ تهران را در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرد و نوشت: «به‌پیوست، گزارش شهردار منطقه ۲ درخصوص احتمال وقوع جرایم و تضییع حقوق شهرداری تهران در ارتباط با موسسه شمس‌الشموس تقدیم می‌شود و خواهشمند است به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام دارید.»

پس از این، قالیباف از افراد یادشده تحت‌عنوان نشر اکاذیب، افترا و انتشار مطالب خلاف واقع شکایت کرد که این شکایت پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده؛ حال آنکه براساس اظهارات وکیل مدافع نجفی، «وقتی حراست یا شهرداری مناطق مطالبی را به شهردار تهران مبنی بر وقوع جرایم یا تخلفاتی اعلام می‌کنند، شهردار تهران خود حق رسیدگی به جرایم را ندارد و راهی هم غیر از اعلام موضوع به مرجع قضایی ندارد. موکل من هم موضوع را به مرجع قضایی اعلام کرده و در متن نیز نوشته‌ احتمال وقوع جرایم وجود دارد.»

کد خبر 509854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha