فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز شنبه ۲۰ اردیبهشت از مرگ سه کودک به علت یک عارضه التهابی نادر که تصور می‌شود با ویروس کرونا مرتبط باشد، در این ایالت خبر داد.

children coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین آندرو کومو قبلا در روز جمعه از مرگ یک کودک پنج ساله مبتلا به ویروس کرونا در نتیجه نشانگانی که علائم آن شبیه «نشانگان شوک سمی» و بیماری کاوازاکی است، خبر داده بود.

نشانگان شوک سمی یک عارضه مرگبار است که به علت سموم تولید شده ناشی از عفونت برخی از باکتری‌ها در بدن رخ می‌دهد. بیماری کاوازاکی یک عارضه التهابی است که رگ‌های خونی، قلب و سایر اندام‌ها را مبتلا می‌کند و می‌تواند باعث آسیب قلبی شود. این بیماری با تب، دانه‌های پوستی، تورم غدد لنفاوی و در موارد شدید التهاب شریان‌ها و قلب بروز می‌کند.

فرماندار نیویورک در گزارش‌دهی روزانه‌اش درباره شیوع کرونا در روز شنبه اعلام کرد که اکنون دست کم سه کودک در این ایالت به علت این عارضه التهابی نادر درگذشته‌اند. او جزئیاتی درباره سن دقیق این کودکان و شرایط مرگ‌شان ارائه نکرد.

به گفته کومو تا به حال ۷۳ کودک با این علائم التهابی در بیمارستان‌های نیویورک بستری شده‌اند.

اما کومو گفت به طور فزاینده‌ای نگران است که این نشانگان خطری جدید برای کودکان ایجاد کند که قبلا تصور می‌شود عمدتا نسبت به بیماری شدید کووید-۱۹، بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا مصونیت دارند.

قبلا ۱۹ کودک مبتلا به این عارضه التهابی از بریتانیا گزارش شده بودند، اما همه آنها زنده مانده‌اند. وزیر بهداشت فرانسه هم ابتلای چندین کودک در این کشور به این عارضه با التهاب اطراف قلب خبر داده بود که ممکن است با شیوع ویروس کرونا مرتبط باشد.

کد خبر 509847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha