رئیس جمهوری چین از ترس شیوع گسترده ویروس کرونا در کره شمالی قصد دارد به این کشور کمک‌های پزشکی و نیروی انسانی ارسال کند.

شیوع کرونا در کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، هر چند مقام‌های پیونگ‌یانگ بارها اعلام کرده‌اند حتی یک مورد بیمار کرونامثبت در کره شمالی وجود ندارد اما به نظر می‌رسد رهبران چین این ادعا را چندان جدی نگرفته‌اند. شی جین‌پینگ در پاسخ به پیام تبریک کیم جونگ-اون به مناسبت موفقیت چین در مهار کرونا، از ارسال کمک‌های پکن به پیونگ‌یانگ خبر داده است.

کره شمالی نخستین کشور دنیا بود که در هفته سوم ژانویه در واکنش به شیوع کرونا گردشگری را تعطیل کرد و مرزهای خود را بست. بخش شمالی شبه‌جزیره کره یک نظام سلامت بسیار رنجور و شکننده دارد و کارشناسان گفته بودند اگر پای ویروس به این کشور برسد، حتی با تعداد کم بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تلفات آن زیاد خواهد بود.

به گزارش رسانه‌های چین، شی‌جین‌پینگ در پیام شفاهی خود به کیم جونگ-اون از حمایت پیونگ‌یانگ از پکن در دوران مبارزه با کرونا قدردانی و بر گسترش و تعمیق همکاری‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس تاکید کرده است. رئیس جمهوری چین گفته پکن می‌خواهد به کمک‌های خود تا حد امکان به کره شمالی برای مبارزه با کووید-۱۹ ادامه دهد.

با وجود ادعای رسانه‌های رسمی کره شمالی مبنی بر نبودن حتی یک بیمار مبتلا به کرونا، تصاویر مردم در خیابان‌های کره شمالی نشان می‌دهد بسیاری از آنها ماسک بر چهره دارند و این یعنی پای ویروس به این کشور منزوی هم رسیده است.

کد خبر 509816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha