مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی از پدیده کم‌نظیر دوقلوزایی حیات وحش به دلیل وضعیت مناسب مراتع در استان مرکزی در فصل بهار ۹۹ خبر داد.

حیات وحش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا میرزایی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب و مناسب شدن وضعیت مراتع، در کنار اقدامات حفاظتی ماموران محیط‌زیست دوقلوزایی در گونه‌های مختلف وحوش این استان بیشتر شده است.

وی افزود: در حقیقت شرایط آب و هوایی و تغذیه‌ای تأثیر بسزایی در رشد جثه گونه‌های حیوانی و همچنین زاد و ولد آن‌ها دارد.

میرزایی با اشاره به فصل زادآوری وحوش اظهار کرد: بر اساس مشاهدات محیط‌بانان، دوقلوزایی در میان میش و بزهای استان بیشتر مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی مناسب در کنار سایر اقدامات حفاظتی ماموران محیط‌زیست موجب شد که زیستمندان منطقه به یک امنیت روانی و حفاظتی مناسبی رسیده و استرس آن‌ها کاهش یافته و شاهد این پدیده کم‌نظیر باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان  از علاقه‌مندان و طبیعت دوستان خواست تا ضمن همکاری لازم با محیط‌بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش جدا خودداری کنند تا محیطی آرام و امن برای تولد حیات وحش ایجاد کنند و در صورت مشاهده نوزادان حیوانات وحش در طبیعت، به آن‌ها نزدیک نشده و مراتب را به مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست مستقر در مناطق یا از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در صورت نیاز اقدامات لازم انجام گیرد.

کد خبر 509697
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha