شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۲۰ اردیبهشت به‌عنوان روز خرم‌آباد نامگذاری شده، دیاری که وجود چشمه‌ها و سراب‌های زیبا آن را به شهر هزار چشمه شهره کرده است.

خرم‌آباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید امین قاسمی اظهار کرد: ویروس کرونا نباید سبب شود روز خرم‌آباد به فراموشی سپرده شود و اگر امکان برگزاری این جشن با حضور مردم ممکن نیست، شهرداری و اصحاب رسانه استان باید از طریق فضای مجازی برگزارکننده این جشن و نکوداشت شهر تاریخی و زیبای خرم‌آباد باشند.

وی بیان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم روز خرم‌آباد برگزار نمی‌شود. در هفته نکوداشت خرم‌آباد باید توجه به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی شهر گوشزد شود و از این فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و ایجاد حس انگیزه در شهروندان برای تفاخر و پاسداری از این میراث ارزشمند و ماندگار در فضاهای مجازی بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تاکید کرد: این منطقه با توجه به یافته‌های غار تاریخی کلدر بیش از ۵۴ هزار سال سابقه حیات انسانی دارد و در حقیقت می‌توان گفت پاسداشت خرم‌آباد به معنای پاسداشت بخشی عمده‌ای از تمدن بشری و تاریخ پرافتخار ایران است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با هماهنگی‌های انجام شده توسط استاندار، شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد، ۲۰ اردیبهشت به‌عنوان روز نکوداشت خرم‌آباد نام‌گذاری شد و همین مساله توجه شهروندان به این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن را دوچندان کرده است.

وی اضافه کرد: این روز دستاورد دیگری هم داشت که هرساله در روز جشن خرم‌آباد از کسانی که به شهر خود، خدمت کرده‌اند توسط مسئولان استان تجلیل می‌شد.

این مسئول بیان کرد: استان با داشتن حدود ۶۰ آبشار منحصربه‌فرد، پوشش انبوه درختان بلوط، خواستگاه مفرغ و ۱۰۰ پل تاریخی به سرزمین چشمه‌ها و آبشارها، دیار مهر و مفرغ و پایتخت پل‌های تاریخی معروف بوده به همین دلیل نامگذاری روز خرم‌آباد بهانه خوبی است که این ظرفیت‌های بی‌بدیل مورد غفلت قرار نگیرند.

قاسمی ادامه داد: لرستان و به‌ویژه شهر خرم‌آباد ظرفیت‌های منحصربه‌فردی دارد و مسلماً اگر از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود، مورد توجه سرمایه گذران قرار گرفته و وضعیت اقتصادی و درآمدزایی آن نیز متحول خواهد شد.

کد خبر 509684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha