رئیس اتحادیه رستوران‌داران و غذافروشان بجنورد گفت: شیوع کرونا و تعطیلی رستوران‌ها، صاحبان این مشاغل را در مرکز استان ۲۰۰ میلیارد ریال متضرر کرده‌است.  

اغذيه‌فروشي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علیرضا علی‌آبادی بیان کرد: هر عضو این اتحادیه ماهانه ۳۰۰ میلیون ریال دچار خسارت شده است.  

وی افزود: هم اکنون ۸۰ رستوران‌دار در مرکز استان مشغول فعالیت هستند که در ۲ ماه گذشته، به علت کرونا و تعطیلی و نداشتن مشتری،  متضرر شده‌اند.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران و غذافروشان بجنورد ادامه داد: با توجه به این‌که آشپزخانه‌داران، طباخی‌ها، کبابی و جگرکی‌ها در دو ماه گذشته، بازاری نداشتند،  این وضعیت سبب شده تا برخی از اصناف کارگران خود را اخراج کنند.  

وی افزود: بیکاری در میان اصناف بسیار زیاد شده است، تعدادی  از اصناف ناچار شدند صنف خود را تعطیل کنند که این تعطیلی‌ها باعث شده تا کارگران بیکار بمانند.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران و غذافروشان بجنورد گفت: کارگران برای بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند اما هنوز از دریافت مزایا خبری نیست.  

علی‌آبادی ادامه داد: رستوران‌داران برای ادامه کار، به تسهیلات کم‌بهره نیاز دارند تا بتوانند بخشی از خسارت خود را را جبران کنند.

بجنورد مرکز استان خراسان شمالی است.

کد خبر 509549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha