مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: یک کارمند متخلف در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان یزد که مبادرت به اخذ رشوه می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری سارق

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، مجید فرهمندزاده اظهار کرد: براساس گزارش‌های مردمی مبنی بر برخی تخلفات یک کارمند اداره ثبت اسناد و املاک در زمینه رشوه‌خواری و پاره‌ای از تخلفات دیگر، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت.

وی افزود: شگرد کارمند متخلف به این گونه بود که در پرونده‌های ثبتی که بنا به ضرورت شغلی به او ارجاع می‌شد با بهانه‌های خاص که نقشه‌برداری از پلاک ثبتی زمان‌بر است یا نیاز به مستندات پلاک‌های مجاور است، ضمن تطمیع مراجعان، مبالغی را برای زودتر حل شدن پرونده اخذ می‌کرده است.

فرهمندزاده از ارتباط فرد دستگیر شده با چند نفر از دلال‌های اراضی ثبتی و همچنین برخی از مراجعه‌کنندگان به اداره ثبت اسناد خبر داد و گفت: با شناسایی افرادی که به حساب‌های معرفی شده کارمند خاطی وجوهی را واریز کرده‌اند و تحقیق از آنان، پرونده‌ای در دادسرای یزد تشکیل و حسب دستور مقام قضایی، فرد خطاکار در محل کار خود جلب شد.

وی اضافه کرد: در موارد متعدد وجوهی تا ۵۰۰ میلیون ریال به حساب  این کارمند متخلف، واریز شده و همچنین در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، برخی واریزی‌ها به حساب همسر متهم انجام می‌شده و حتی قراردادهای خریداری چند قطعه زمین به نام همسرش وجود داشته که در تحقیقات اولیه همسر نامبرده از آنها بی‌خبر بوده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بیان کرد: در بازرسی از منزل نامبرده، برخی اقلام ممنوعه دیگر نیز کشف و ضبط شد که به آن موارد نیز در پرونده‌ای جداگانه رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 509469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha