مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

کارشناس مسئول کلزا و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع این استان برداشت شود که این رقم در مقایسه با سال ۹۴، بیانگر ۱۰۰ درصد افزایش است.  

مزارع کلزا در چهارمحال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور رشیدی، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در سال زراعی ۹۵ - ۹۴ بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس به کشت کلزا اختصاص یافت و با هدف تنوع بخشیدن به ارقام این محصول، بیش از ۲۵ رقم کلزای جدید از کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا در ترکیب کشت کلزای فارس قرار گرفت.  

وی بیان داشت: بر اساس بررسی‌ها و بازدیدهایی که از مزارع کلزا در استان فارس  انجام شده، پیش‌بینی می‌شود امسال محصول بسیار خوبی از این مزارع برداشت شود.  

رشیدی اظهار کرد: هم اینک فارس جزو پنج استان برتر کشور در تولید کلزاست و ازنظر متوسط عملکرد در هکتار در رده اول و دوم کشور قرار دارد.  

کارشناس مسئول کلزا و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: با توجه به اینکه هوا در شهرستان‌های جنوبی این استان زودتر گرم می‌شود، برنامه ریزی‌های لازم برای برداشت کلزا در پنج شهرستان جنوبی فارس شامل مُهر، لارستان، لامرد، خنج و گراش  انجام شده  و ۱۰ دستگاه کمباین به این امر اختصاص داده شده است.  

رشیدی افزود: برداشت دانه روغنی کلزا از بیش از ۵۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در بخش‌های وراوی، مرکزی، گله دار و اسیر شهرستان مُهر به عنوان نخستین شهرستان فارس از هجدهم فروردین ۹۹ آغاز شده است.  

وی اظهار کرد : امسال نرخ تضمینی کلزا به ازای هر کیلو، ۲۵هزار و ۳۰۰ ریال از کشاورزان خریداری و بهای محصول به روز به آنها پرداخت می‌شود.  

کد خبر 509369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha