پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

روستاهای سوادکوه شمالی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به وضعیت نسبتا مناسبی در مورد بیماری کرونا رسیده بود اینک با افزایش گردشگران، مردم این منطقه نگران شیوع مجدد ویروس کرونا هستند.

سوادکوه

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، شهرستان سرسبز سوادکوه شمالی، مازندران با طبیعت بکر و زیبایش هرساله شاهد سیل عظیمی از مسافران و گردشگران بوده و طی سال گذشته به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعدادی از اهالی روستاهای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه شمالی از ورود مسافر و گردشگر جلوگیری کرده‌اند که در وضعیت سفید در این روستاها موثر بوده است.

دهیاران و بخشدار مرکزی شهرستان سوادکوه شمالی وضعیت سفید را به معنای عادی شدن شرایط تلقی نکرده و از روستائیان خواسته‌اند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا هر چه زودتر این ویروس از کشور ریشه کن شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای کلیج خیل از بخش مرکزی شهرستان سوادکوه شمالی روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت با بیان این‌که خوشبختانه از سوی علوم پزشکی مازندران وضعیت سفید لغو شده است، افزود: متاسفانه در این شهرستان بیمارستان وجود ندارد و فردی که مبتلا به بیماری کرونا می‌شود باید مسافتی را برای رسیدن به بیمارستان تا شهرستان‌های سوادکوه و قائمشهر طی کند.

رمضان نجاریان با اعلام این‌که روستای کلیج خیل سالانه میزبان گردشگران بسیاری است، گفت که متاسفانه طی روز گذشته با سیل عظیمی از جمعیت در روستای کلیج خیل مواجه شده ایم.

وی بیان کرد: جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد تا برای جلوگیری از ورود مسافر به این روستا تصمیماتی بگیریم.

فرمانده پایگاه مقاومت روستای کلیج خیل با اشاره به این‌که در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا افراد مشکوک و مبتلا به این ویروس را شناسایی و بسته‌های معیشتی بین آنان توزیع کرده ایم، افزود:با نصب بنر در سطح روستای کلیج خیل از ورود افراد غیربومی به این روستا جلوگیری و همچنین از اهالی این روستا خواسته ایم تا از اجاره دادن منزل به مسافران جلوگیری کنند.

امام جمعه روستای چالی از توابع بخش مرکزی سوادکوه شمالی با بیان این‌که اعلام وضعیت شهر سفید با اعتراض شدید ائمه جماعت این روستا مواجه شد، افزود: ائمه جماعت اعتراض خود را به دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابلاغ کرده‌اند که خوشبختانه از سوی علوم پزشکی شهر سفید در این شهرستان لغو شده است.

حجت الاسلام رضا واحدی با بیان این‌که الویت ما حفظ سلامت شهروندان است، افزود: در حال حاضر مساجد و تکایا این روستا تعطیل است تا همه با هم بتوانیم این ویروس را هر چه زودتر ریشه کن کنیم.

وی گفت: به منظور مقابله با ویروس کرونا ماسک، بسته‌های بهداشتی بین اهالی این روستا توزیع شده است.

وضعیت سفید به معنای عادی شدن شرایط نیست

دهیار روستای کلیج خیل از توابع بخش مرکزی سوادکوه شمالی افزود: وضعیت سفید در شهر و روستاها به معنای عادی شدن شرایط نیست.

مصطفی ربیعی با اعلام این‌که یکی از دغدغه‌های ما هجوم مسافران و گردشگران به این روستا است، گفت:از اهالی روستا می‌خواهم تا برای مقابله با ویروس کرونا همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از اجاره واحدهای مسکونی به افراد غیربومی جلوگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به این‌که سم زدایی در این روستا به منظور مقابله با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، گفت:تاکنون ۱۰ مرحله سم زدایی در کوچه‌ها و معابر این روستا انجام شده است.

دهیار روستای چالی از توابع بخش مرکزی سوادکوه شمالی با بیان این‌که با پیگیری‌های بخشدار مرکزی و فرماندار این شهرستان توانسته ایم این بیماری را کنترل کنیم، افزود: به منظور مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی به صورت مستمر در حال انجام شدن است.

اصغر امدادی از نصب بنر در سطح این روستا به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: ماسک و محلول ضدعفونی بین اهالی این روستا توزیع کرده ایم و همچنین با بستن ۲ خانه مسافر از ورود مسافر جلوگیری کرده ایم.

وی در پایان با بیان این‌که ترس از هجوم گردشگر و مسافر به این روستا وجود دارد، افزود: همچنان این روستا را سم پاشی و آهک پاشی می‌کنیم تا هر چه زودتر این ویروس ریشه کن شود.

کد خبر 509033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha