پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

سرهنگ نعمت الله علیپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت بیان داشت: این روزها شاهد رونق بازار مالی بورس در کشور هستیم، به صورتی که هر روز بازار سهام با رشد شاخص رکورد تازه‌ای را به ثبت می‌رساند و طبق اخبار و اطلاعات دریافتی این بازار با استقبال عمومی مردم مواجه شده است.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس امنیت اقتصادی بااشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس از طریق کارگزاری‌های مجاز باید صورت گیرد، اظهار داست: سرمایه گذاری در بورس یک فعالیت اقتصادی است و مورد حمایت قانون است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: استفاده از کد بورسی و اوراق هویتی دیگران برای کسب انتفاع مالی در حالی که خود آن اشخاص مطلع نباشند، تخلف محسوب می‌شود و با متخلف برابر با قانون برخورد خواهد شد.

وی ابراز داشت: دریافت کدهای بورسی سایر اشخاص و کسب سودهای کلان پدیده جدیدی است که در حاشیه اقتصاد کشور شکل گرفته است و بعضی افراد سودجو با استفاده از کدهای بورسی دیگران و حتی مدارک هویتی آنان از سرمایه گذاران کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علیپور با این توضیح که این نوع کلاهبرداری توسط افراد شیک و با لباس‌های تمیز و اتوکشیده اتفاق می‌افتد، ادامه داد: این افراد با رفتارهای متقلبانه و با وعده‌های واهی از شهروندان با استفاده از مدارک هویتی و کدهای بورسی آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت بورسی نیاز به دانش خاص خود را دارد و توصیه می‌کنیم که فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود را در جایی انجام دهند که سرمایه آن‌ها در دسترس باشد.

وی در پایان با اشاره به شیب تند تغییر قیمت سهام در بورس به شهروندان توصیه کرد: هرگز قبل از کسب مهارت و افزایش دانش در بورس شرکت نکرده و سرمایه گذاری نکنند.

کد خبر 509021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha