پژوهشگران آلمانی می‌گویند تا هنگامی ایمنی کافی در جمعیت نسبت به ویروس کرونا بوجود آید، جهان باید آماده موج دوم و حتی سوم پاندمی ویروس کرونا باشد.

Germany coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر لوتار ویلر رئیس انستیتوی ربرت کخ، یک موسسه بهداشت عمومی در آلمان، گفت موج دوم عفونت‌ها با ویروس کرونا «با قطعیت بالا» رخ خواهد داد و اغلب کارشناسان این نظر را قبول دارند.

او گفت:‌ «این شیوع یک پاندمی یا همه‌گیری جهانی است و در پاندمی تا زمانی که ۶۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت دچار عفونت شوند، نگرانی پایان نمی‌یابد.»

او افزود: «بنابراین ما با قطعیت بالا می‌دانیم که موج دومی رخ خواهد داد. اکثریت دانشمندان در این باره اطمینان دارند. حتی ممکن است موج سومی هم رخ بدهد.»

اما ویلر همچنین عملکرد دولت آلمان در مهار شیوع ویروس کرونا را ستود. آلمان اخیرا کاهشی بین ۷۰۰ تا ۱۶۰۰ مورد عفونت در روز را شاهد بوده است.

شمار موارد جدید بیماری در آلمان روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت به بالای ۱۶۴۰۰۰ مورد و تلفات ناشی از بیماری به بالای ۶۸۰۰ مورد رسیده است.

اندازه عدد تکثیر یا R یا R0 شیوع کرونا (یعنی شمار افرادی که هر فرد مبتلا ویروس را به آنها منتقل می‌کند)، در حال حاضر ۰.۷۱ است.

ایالت‌های آلمان قصد دارند بازگشایی رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها را در تابستان آغاز کنند، این در حالی است که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان چند روز پیش گفته بود که برخی از ایالت‌ها با سرعت‌ بیش از حدی کاستن از محدودیت‌ها را آغاز کرده‌اند.

او هشدار داده بود که در حالیکه ایالت‌ها به سوی کاهش محدودیت‌ها پیش می‌روند، باید کاملا منضبط باقی بمانند.

اما هشت ایالت از ۱۶ ایالت آلمان طرح‌هایی را برای بازگشایی سریع کسب‌وکار اعلام کرده‌اند و یک ایالت، ساکسونی، حتی قصد دارد تجمع مردم درفضای باز تا ۵۰ نفر را اجازه دهد.

کد خبر 508978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha