مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان پیش‌بینی کرد: با راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای کرفس واقع در شهرستان درگزین این استان برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد شود.

گلخانه

به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از یرنا، ظاهر پورمجاهد در جریان بازدید از گلخانه ۳۰ هکتاری شهرستان درگزین، استان همدان بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای کرفس در زمینی حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان درگزین احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲ نوبت برای دریافت سند این گلخانه به کمیسون لوایح مراجعه شد و پیگیری‌های لازم انجام شده و با این‌وجود انتظار می‌رود زیرساخت‌های لازم برای احداث شهرک گلخانه‌ای کرفس با شتاب بیشتری فراهم شود.

فرماندار درگزین نیز در این بازدید بیان کرد، پیشرفت این شهرک درگذشته بسیار ضعیف بود، گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده از شهریور سال ۹۸، مشکل انشعاب مورد نیاز ازجمله گاز، تأمین نیروی برق و سند آن رفع شود.

علی‌اصغر ناظری‌پور بیان کرد: درگزین در حوزه کشاورزی و گلخانه‌ای روند رو به رشدی داشته است، هم‌اکنون فعالیت‌های عمرانی ازجمله مسطح کردن برخی از زمین‌ها و فرایند ساخت اسکلت برخی از واحدهای گلخانه‌ای آغازشده است.

وی اضافه کرد: امسال بستر ایجاد گلخانه در این شهرستان تا ۳۵ هکتار دیگر فراهم و عقد قرار داد شده است این در حالی است که قبل از سال ۹۸ تنها ۲ هکتار گلخانه در سطح شهرستان به بهره‌برداری رسیده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان نیز در این بازدید گفت: ورود جوانان و دانش‌آموختگان به حوزه کشاورزی و ایجاد گلخانه در این شهرستان مایه مباهات و خرسندی است.

اسکندر صیدایی افزود: باوجود بروکراسی اداری، در شرایط عادی برای ایجاد گلخانه شاید مدت‌زمان بیشتری صرف می‌شد اما با عزم و اراده مسئولان این روند سریع‌تر شده است.

بر اساس سند توسعه استان همدان ایجاد ۲۱۰ هکتار گلخانه در مدت سه سال برنامه‌ریزی و تاکنون زیرساخت‌های لازم برای احداث ۳۶۰ هکتار فراهم‌شده است.

کد خبر 508900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha