سیاستمداران، افراد مشهور و ورزشکاران برتر متعددی با گذشت حدود پنج ماه از شیوع ویروس کرونای جدید به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

تام هنکس و ریتا ویلسون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره با فراگیر شدن کرونا ویروس جدید در سطح جهان،  مقامات دولتی، افراد مشهور و ورزشکاران بنامی نیز درگیر این بیماری شده اند که باعث شد لقب «ویروس دموکرات» به ویروس کرونای جدید داده شود.

پیش از این در ابتدای شیوع این بیماری خبری در این رابطه منتشر شد اما آنچه امروز همزمان با شیوع بیش از پیش این بیماری شاهد آن هستیم، افزایش آمار این لیست و ابتلای افراد سرشناس متعدد است.

  • مقامات دولتی و همسران آنها

شاهزاده چارلز: شاهزاده ولز و وارث تاج و تخت بریتانیا که ۷۱ ساله است با نشان دادن علائمی خفیف در یک ملک سلطنتی در اسکاتلند قرنطینه شد. همسر وی، کاملیا، دوشس کورنوال نیز آزمایش شد اما کرونا مثبت نبود.

نادین دروری: از وزرای بهداشت انگلیس اولین سیاستمدار بریتانیا بود که در اواخر اسفند کرونا مثبت شد.

بوریس جانسون: نخست وزیر ۵۵ ساله انگلیس در اواخر اسفند ماه گفت که تست او مثبت ارزیابی شده و خود را قرنطینه کرده است. در تاریخ ۱۷ فروردین با پیشگیرانه خواندن اقدام خود، در بیمارستان بستری شد اما فردای آن روز و پس از وخیم‌تر شدن علائم، به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

متیو هنکوک: متیو هنکوک، وزیر بهداشت انگلیس نیز پس از مثبت شدن آزمایش خود اعلام کرد که خود را قرنطینه کرده و از خانه کار می کند.

آلیستر جک: وزیر امور خارجه اسکاتلند و عضو کابینه جانسون نیز علائم کووید۱۹ را اظهار کرده است.

شاهزاده آلبرت: شاهزاده آلبرت دوم از موناکو که بعد از مثبت شدن آزمایشش در آپارتمان شخصی خود در کاخ سلطنتی به امور جاری مشغول ماند.

میشل بارنیه: رئیس مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا در رابطه با برگزیت نیز از گزند این ویروس در امان نماند.

فیصل ادی: رئیس بزرگترین سازمان خیریه پاکستان ، بنیاد ادی، و فرزند خیر مشهور، مرحوم عبدالستار ادی؛ و نیز

اسد قیصر: رئیس پارلمان پاکستان پس از میزبانی یک ضیافت افطار در ماه رمضان به این ویروس مبتلا شده اند.

کارمن کالوو: معاون نخست وزیر اسپانیا طبق اعلام دولت اسپانیا در اواسط فروردین ماه کرونا مثبت شد.

بگونا گومز: همسر نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز که علی رغم ابتلا، علائم شدیدی نداشت.

ایرنه مونترو: وزیر اسپانیا که به همراه همسرش، پابلو ایگلسیاس معاون نخست وزیر، تحت قرنطینه قرار گرفت.

بنت آلبوکرک: وزیر معادن و انرژی برزیل که رئیس جمهور این کشور مثبت شدن آزمایش او را اعلام کرد. وی دومین عضو کابینه این کشور بود که درگیر بیماری کووید۱۹ شد.

آگوستو هلنو: مشاور امنیت ملی برزیل در اواخر اسفندماه سال ۹۸ در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت که به این ویروس آلوده شده اگرچه هیچ علائمی نداشته است. هلنو، ۷۲ ساله، یک ژنرال بازنشسته ارتش و یکی از نزدیکان بولسونارو رئیس جمهور برزیل است که در زمان بیماری در خانه خود قرنطینه شد.

فابیو واجنگارتن: خبر ابتلای دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور برزیل بولسونارو پس از بازگشت از سفر به ایالات متحده به دلیل ملاقات با ترامپ بازتاب گسترده ای پیدا کرد. جواب آزمایش ترامپ ولی منفی بود.

جرمی ایساخاروف: وزیر خارجه اسرائیل در بیانیه ای در اواخر اسفندماه سال ۹۸ اعلام کرد سفیر اسرائیل در آلمان پس از یک دیدار رسمی به این ویروس مبتلا شده است.

یاکف لیتزمن: وزیر بهداشت اسرائیل و همسرش نیز چند روز قبل کرونا مثبت شدند.

فردریش مرز: سیاستمدار ۶۴ ساله، که برای ریاست اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان (CDU) در سال جاری برنامه ریزی کرده بود.

کوزو تاشیما: رئیس اتحادیه فوتبال ژاپن و همچنین معاون کمیته المپیک ژاپن است.

پیتر داتون: وزیر امور داخله استرالیا که در بیمارستان بستری شد.

معصومه ابتکار: معاون رئیس جمهور ایران و چند مقام ارشد دیگر از جمله ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران نیز دچار این بیماری شدند.

علی لاریجانی: پارلمان ایران در تاریخ ۲ آوریل گفت که سخنگوی آن آزمایش مثبت برای کورو ویروس کرده و در قرنطینه است.

وفی ترودو: همسر نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، بعد از سفر به انگلستان، به این بیماری مبتلا شد. جاستین ترودو بعد از اعلام این خبر گفت که وی قصد دارد به همراه همسرش دو هفته در قرنطینه بماند. 

فرانک رییستر وزیر فرهنگ فرانسه که اواخر هفته گذشته به این بیماری مبتلا شده و در خانه خود در پاریس قرنطینه شده است.

میشال ووس: وزیر محیط زیست لهستان  نیز کرونا مثبت بود.

میخائیل میشوستین: نخست وزیر روسیه، در تاریخ ۳۰ آوریل در یک نشست ویدئویی با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت که کرونا مثبت است و برای محافظت از سایر اعضای کابینه قرنطینه خواهد شد.

زوران زائف و هریستیجان میکوسکی: ماه گذشته، رهبران دو حزب بزرگ مقدونیه شمالی پس از مصاحبه با یک گزارشگر تلویزیونی آلوده به کروناویروس، به مدت دو هفته وارد قرنطینه شدند.

خلیف مینو توهو: وزیر دادگستری ایالت خودمختار هیرسابل سومالی ماه گذشته در اثر ابتلا به کرونا ویروس درگذشت. توهو یک روز پس از مثبت شدن آزمایشش در شهر جوهار، پایتخت اداری هیرسابل، در بیمارستان مارتینی موگادیشو از دنیا رفت.

سکو کروما: دبیرکل گینه و وزیر سابق نیز در اثر بیماری کووید۱۹ درگذشت.

نونو گومس نبیام:  نخست وزیر گینه بیسائو و سه عضو کابینه وی نیز کرونا مثبت گزارش شدند.

ابا کیاری: خبر مربوط به مثبت شدن آزمایش کرونای رئیس ستاد رئیس جمهور نیجریه که در دهه ۷۰ از عمر خود است در ۲۴ مارس اعلام شد؛ کیاری چهره مهمی در دولت رئیس جمهور محمدو بوهاری است.

رند پاول: اولین سناتور آمریکایی و جمهوری خواهی اهل ایالت کنتاکی است که کرونا مثبت شد.

فرانسیس سوارز: شهردار شهر میامی نیز اواخر اسفند ماه سال قبل به کووید۱۹ مبتلا شد.

اومارو امانی: وزیر معادن بورکینا فاسو؛  و نیز

استانیسلاس اوارو: وزیر آموزش این کشور؛ آلفا باری: وزیر خارجه و سیمئون ساوادوگو: وزیر کشور از دیگر مبتلایان به کووید۱۹ هستند.

  • هنرمندان و افراد مشهور

تام هنکس و ریتا ویلسون: این زوج محبوب هالیوود در اواسط اسفند ماه اعلام کردند که به این ویروس آلوده شده اند و در بیمارستانی در استرالیا بستری شدند.

اولگا کورلنکو: بازیگر زن فرانسوی که در فیلم Bond Quantum of Solace بازی کرده بود نیز از ابتلایش به کووید۱۹ خبر داد.

ادریس البا: این بازیگر و نوازنده انگلیسی، خبر مثبت شدن آزمایش خود را در ویدئویی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است اعلام کرد و اگرچه هیچ علایمی نداشت، اما خود را از دیگران جدا کرد.

کریستوفر هیوجو: این بازیگر ۴۱ ساله، که تورموند و بازی تاج و تخت را بازی کرده است، در ۱۷ مارس خبر ابتلایش را اعلام کرد و گفت که به خاطر مو و ریش قرمز آتشینش معروف است، و قرار است به همراه خانواده اش در نروژ قرنطینه شوند.

دبی مزار: به خاطر نقش هایش در همراهان و گودفلاها مشهور است، اواخر ماه مارس با یک پست طولانی در اینستاگرام تجربه اش درباره بیماری کووید۱۹ را به اشتراک گذاشت.

دانیل دا کیم: این بازیگر آمریکایی کره جنوبی که بیشتر با سریال های تلویزیونی هاوایی پنج-۰ شناخته می شود، آخر هفته گذشته اعلام کرد که تست کورنا ویروسش مثبت است. کیم در حال صحبت از خانه خود در هاوایی ، این خبر را در یک ویدیوی اینستاگرامی اعلام کرد.

پلاسیدو دومینگو: خواننده اسپانیایی اپرا نیز در اواخر ماه اسفند گفت که کرونا گرفته و به همراه خانواده خود به قرنطینه رفته است.

اندی کوهن: مجری، تهیه کننده و نویسنده برنامه های رادیویی و تلویزیونی ایالات متحده نیز در اواخر اسفندماه به این بیماری مبتلا شد.

کریس کومو: خبرنگار سی‌ان‌ان نیز پس از اعلام ابتلا گفت از خانه کار می کند.

بروک بالدوین: مجری سی‌ان‌ان که با کریس کومو همکاری دارد نیز گفت که وی به این ویروس مبتلا شده است و تمام توصیه ها را دنبال کرده است.

پینک: ماه گذشته، آلسیا بت مور، خواننده آمریکایی معروف به پینک  در توییتر خود اعلام کرد که او و پسر سه ساله اش پس از آزمایش مثبت برای کورنا ویروس دو هفته در قرنطینه بوده اند. این خواننده گفت که هر دو بهبود یافته بودند ، و اعلام کرد که ۱ میلیون دلار برای کمک به مبارزه با این پاندمی کمک مالی کرده است.

کد خبر 508831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha