معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان گفت: قیمت حبوبات در چند روز اخیر افزایش یافته است و شرایط موجود در کشور موجب عدم تعادل در عرضه و تقاضا شده و قیمت‌ها هیچکدام مورد تایید ما نیست.

حبوبات و غلات فله‌ای نخرید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، اسماعیل نادری در ارتباط با اظهار کرد: بخشی از حبوبات ما وارداتی بوده مثل عدس، لپه و قسمتی از لوبیا که ارز این اقلام از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ارز نیمایی تغییر کرده و بخشی از افزایش قیمت ناشی از همین تغییر ارز است.

وی ادامه داد: بخشی به علت فصل است چرا که اکنون فصل برداشت به پایان رسیده و در سال‌های متمادی بین فصل برداشت تا فصل برداشت بعدی افزایش قیمت وجود داشته و مشمول عرضه و تقاضا می‌شود، فصل برداشت بعدی در حدود دو ماه دیگر است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: شرایط موجود کشور موجب عدم تعادل در عرضه و تقاضا شده است، اکنون با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که وجود دارد مقداری مصرف بالاتر رفته چرا که در برخی موارد حبوبات به علت اینکه دارای پروتئین است جایگزین گوشت می‌شود.

وی افزود: این عدم توازن بین عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت در حبوبات به خصوص لپه و عدس شده و قیمت‌ها هیچ کدام مورد تایید ما نیست و ما از بابت این موضوع نگران و ناراحتیم و این موضوع در سراسر کشور اتفاق افتاده است.

نادری با اشاره به راهکار توازن قیمت حبوبات در بازار بیان کرد: یک بحث مطرح است تحت عنوان گران‌فروشی و دیگری گرانی؛ که با هم متفاوت هستند. اکنون مقداری با بحث گرانی روبه رو هستیم و امیدواریم با تزریق حبوباتی که در بندر است و ارزی که به آن تعلق گرفته زنجیره توزیع و قیمت‌ها تعدیل شود و بتوانیم توازن را در عرضه و تقاضا برقرار کنیم.

کد خبر 508830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha