مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

۴ حفار غیرمجاز در اراضی روستای بابا از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین شناسایی و از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند.

حفار غیر مجاز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین گفت: پیرو دریافت گزارش مردمی مبنی برحضور تعدادی حفار غیرمجاز در اراضی روستای بابا از توابع بخش طارم سفلی با هدف یافتن گنج و اشیای تاریخی، تیمی متشکل از فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و کارکنان این مرکز به محل اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری ۴ نفر از حفاران غیر مجاز در این منطقه شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: در این عملیات ادوات حفاری به همراه یک قبضه اسلحه شکاری ۲ لول، سه قبضه چاقو کشف و ضبط  و به همراه افراد خاطی برای سیر مراحل قانونی به فرماندهی بخش انتظامی سیردان تحویل داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ و ۳۳۲۴۰۲۳۵ (به صورت شبانه روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

کد خبر 508761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha