وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به ادعای اخیر ایالت متحده در مورد کشته شدن مسافران افغان اعلام کرد: اتهامات رژیم آمریکا علیه ایران، یک طنز تلخ است. 

وزارت خارجه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به موضعگیری وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییتری نوشت: ایران روابط مستحکمی با افغانستان دارد و برای کمک به رهبران افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر پیشرو است.

براساس پیام توییتری وزارت امور خارجه ایران، اتفاقی که برای اتباع افغانستان در هرات افتاد، غم انگیز است و ارتباطی به ایران ندارد. ادعای رژیم آمریکا یک "طنز تلخ" است. رژیم آمریکا یک جنایتکار جنگ و حامی دولت تروریسم در سراسر کشور است.

سفارت آمریکا در کابل روز سه شنبه در صفحه توییتری خود نوشت: ما با دولت افغانستان، جامعه مدنی و مردم در مورد گزارش های قتل و بدرفتاری با مهاجرین افغان در امتداد مرز با ایران نگرانی های مشترک داریم. 

سفارت آمریکا همچنین از تصمیم کابل برای راه اندازی تحقیقات در مورد ایران ابراز حمایت کرد.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر غرق شدن چندین مهاجر افغان در مرز ایران محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد: هیأتی را برای بررسی ادعای رسانه های افغانستان مبنی بر فوت شدن شماری از مهاجر غیر قانونی افغان در امتداد رودخانه هریرود در خاک ایران انتخاب کرده است.

ایران و افغانستان بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که شماری از افغان ها در سال‌های گذشته و اکنون بصورت قاچاق برای یافتن کار وارد خاک ایران می شوند که گاهی با برخورد سربازان ایرانی مواجه می شوند، زیرا قاچاقچیان مواد مخدر نیز از همین مناطق برای انتقال مواد مخدر استفاده می کنند و شناسایی آنها بسیار دشوار است.

کد خبر 508600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha