مشاور عالی دولت بریتانیا که این دولت را قانع کرد ایده ایمنی جمعی را کنار بگذارد و قرنطینه عمومی اعلام کند، به خاطر زیر پاگذاشتن مقررات قرنطینه از مقامش استعفا داد.

Ferguson

به گزارش همشهری آنلاین بپروفسور نیل فرگوسن پس از آن از مقام مشاورش در دولت استعفا کرد که گزارش روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت روزنامه دیلی تلگراف درباره رابطه عاشقانه‌اش با زنی منتشر شد که در دوران قرنطینه از محل زندگیش در جایی دیگر  در لندن به خانه فرگوسن آمده بود.

فرگوسن در حالی که به عموم مردم درباره نیاز به فاصله‌گیری اجتماعی کامل برای کاهش انتشار ویروس کرونا اندرز می‌داد، خودش به این زن اجازه آمدن به خانه‌اش در دوران قرنطینه را داده بود.

پروفسور فرگوسن سرپرست گروهی از پژوهشگران در ایمپریال کالج لندن بود که پژوهش‌شان بر اساس شبیه‌سازی کامپیوتری نشان داد در صورتی که قرنطینه عمومی در بریتانیا انجام نشود، شیوع کرونا جان بیش از نیم میلیون نفر از مردم این کشور را خواهد گرفت.

فرگوسن به طور مکرر در رسانه‌ها حاضر می‌شد تا مردم را به حمایت از قرنطینه ترغیب و از اقدامات «فاصله‌گیری اجتماعی بسیار شدید» حمایت کند.

افشای این دیدار «غیر قانونی» باعث خشمگین شدن میلیون‌ها زوجی می‌شود که در طول دوره قرنطینه عمومی و منع رفت‌وآمد در بریتانیا اکنون وارد هفتمین هفته خود می‌شود، مجبور به زندگی جدا از هم شدند.

آنتونتیا استاتس، ۳۸ ساله در دو مورد از خانه‌اش در جنوب لندن به خانه این مشاور دولت رفته بود که به «پروفسور قرنطینه» معروف شده است.

فرگوسن ۵۱ ساله در آن هنگام تازه دوره دو هفته‌ای ایزوله شدن در خانه را پس از مثبت شدن آزمایشش از لحاط عفونت ویروس کرونا را به پایان رسانده بود.

او به دیلی تلگراف گفت:‌«من خطای داوری‌ و روند اشتباه اعمالم را می‌پذیرم. بنابراین من از مقامم در Sage (گروه مشاور علمی اضطرارهای دولت) استعفا می‌دهم)»

«من بر اساس این عقیده عمل کردم که مصون شده‌ام، آزمایش من برای ویروس کرونا مثبت شده بود، من پس از دچار شدن به علائم برای حدود دو هفته به طور کامل ایزوله شدم.»

«من عمیقا به خاطر تضعیف کردن پیام‌های رسا درباره نیاز مداوم به فاصله‌گیری اجتماعی برای یکنترل این همه‌گیری مصیبت‌بار متاسفم. رهنمود دولت در این باره صریح است و برای حفاظت از همه ماست.»

شمار مرگ‌های‌های رسمی ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا در روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت از  ۳۲۰۰۰ مورد گذشت و به این ترتیب بریتانیا با پشت سر گذاشتن ایتالیا از لحاظ تعداد تلفات بیماری در مقام دوم پس از آمریکا قرار گرفت.

کد خبر 508574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    2 0
    نقش رسانا های مستقل در آشکا ر نمودن واقعیت ها انکار نا پذیر است.
  • g GB ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    طرحات