یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: بهره‌برداری از تله‌کابین کوه صفه که پیش‌بینی می‌شد به قطبی در گردشگری تبدیل شود، به دلیل نبود اعتبار از اوایل سال گذشته متوقف مانده است.

به گزارش همشهری قله کوه صفه که به « بام اصفهان‌» نیز مشهور است علاوه بر داشتن چشم‌انداز هوایی برای دیدن زاینده‌رود و پل‌های تاریخی آن، میزبان پیروان حسن‌صباح در قلعه دیو یا قلعه شاهین‌دژ بوده است.

شهرداری اصفهان همچنین بخشی از این قلعه را برای جذب گردشگران مرمت کرده بود که به دلیل متوقف ماندن طرح تله‌کابین، بازدید از این اثر تاریخی نیز مقدور نیست.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی و ورزشی سپاه که عملیات اجرایی این طرح را بر عهده داشته دراین‌باره به همشهری گفت:« یک هزار و 850 متر مسیر هوایی ایستگاه اول تا «گردنه باد» با 17 دکل و 50 کابین از اوایل سال 1386قابل بهره‌برداری شده و قرار بود از «گردنه باد» با چرخشی 135 درجه‌ای و 650 متر فاصله هوایی ایستگاه قله به بهره‌برداری برسد که به دلیل نبود اعتبار طرح متوقف مانده است.»

وی در توضیح این معضل افزود: مطالعات مرحله دوم اجرای تله‌کابین را کامل کرده‌ و تحویل شهردار اصفهان داده‌ایم که حتی نوع دستگاه‌های مورد نیاز را هم در آن تعیین کرده‌ایم و اینک فقط در انتظار پاسخ و تصمیم شهردار در این‌باره هستیم.

به گفته خانبانی این طرح بدون اجرا و بهره‌برداری از مرحله دوم که به قله منتهی می‌شود بازدهی اقتصادی ندارد و هزینه بهره‌برداری آن بیش از درآمد و نگهداری آن خواهد بود.

کد خبر 50853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز