مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۴ هزار هکتار از زمین‌های ملی استان برای جهش تولید در زراعت چوب، تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و حفظ جنگل ها به بهره برداران واگذار می‌شود.

واگداری اراضی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان،  محسن یوسف پور اظهار کرد: این زمین‌ها به مدت ۱۰ سال به متقاضیان واگذار می‌شود و اجاره بهای آن، براساس نظر کارشناسان دادگستری و نیز توان بهره‌برداری از عرصه تعیین خواهد شد.

وی گفت: در صورت اجرای درست طرح‌های صنوبرکاری در عرصه‌های واگذار شده، واگذاری این زمین ها تا ۳ دوره دیگر تمدید خواهد شد. همچنین بهره‌برداران می‌توانند برای اطلاع از نحوه اجاره این زمین‌ها به سامانه ستاد الکترونیکی دولت، قسمت اجاره مزایده، مراجعه کنند.  

وی بیان کرد: برای کمک به معیشت روستاییان و کشاورزان و افزایش درآمد آنها، برای این دست از بهره‌برداران خُرد که معمولا تا سقف ۴۰ هکتار زمین به آنها واگذار می‌شود، اجاره بهای کمتری نسبت به دیگر بهره برداران تعیین یا دست کم این اجاره بها، پس از بهره‌برداری عرصه صنوبرکاری شده، از آنان گرفته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان بیان کرد: پس از مزایده این ۴ هزار هکتار زمین، کار واگذاری ۵ هزار هکتار زمین ملی دیگر هم برای توسعه زراعت چوب انجام خواهد شد.  

یوسف پور افزود: گیلان جایگاه سوم زراعت چوب در کشور را دارد که با واگذاری این زمین‌ها در سال‌های آینده، جهش خوبی در تولید چوب در گیلان ایجاد خواهد شد.

کد خبر 508469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha