سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از جمع‌آوری معتادان متجاهر خراسان شمالی از پایان هفته سوم اردیبهشت ۹۹ خبر داد.

معتادان متجاهر

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا،  ولی‌الله حیاتی در کارگروه توسعه مشارکت‌های مردمی که ۱۶ اردیبهشت ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان ۶۴ سازمان مردم‌نهاد مرتبط با موضوع مواد مخدر داریم که آنان باید در عرصه پیشگیری، درمان و معتادان بهبود یافته فعالیت جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای مقوله مبارزه با مواد مخدر ظرفیتی ویژه است و گامی بلند به سوی اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است.

حیاتی ادامه داد: در سال ۹۸ حدود ۲۲ هزار معتاد بهبود یافته داشتیم که هنر همه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و سمن‌ها این است اجازه ندهیم دوباره معتادان بهبود یافته بار دیگر به چرخه اعتیاد برگردند بلکه باید برنامه‌ریزی شود تا آنان به مسیر زندگی اشتغال و بازگشت به جامعه هدایت شود.

وی افزود: برای حل مشکلات و بهبود فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد نیز با حضور مسئولان متولی امر و سمن‌ها نشست هم‌اندیشی برگزار شود.

حیاتی گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح کلان و استان تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مجری مانند آموزش و پروش، اداره کل ورزش، سازمان بهزیستی دارد که اجرای این تفاهم نامه‌ها باید بر مبنای اولویت‌های استان باشد.

وی تصریح کرد: با اولویت بندی و با بهره‌مندی درست از اعتبارات اندک موجود می‌توانیم نقاط آلوده اولویت دار را ساماندهی کنیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: در استان ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر داریم که از روز پنجشنبه جمع‌آوری آنان بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و سازمان بهزیستی استان به عنوان متولی امر باید امکانات مورد نیاز نیروی انتظامی و دانشگاه علوم‌پزشکی را فراهم کند.

وی بیان کرد: باید از عرضه مواد مخدر جلوگیری شود که تحقق این هدف تنها با قوه قهریه امکان‌پذیر نیست و باید با اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها و حضور کارشناسان مجرب در صدا و سیمای استان رویکرد مردم برای استفاده از مواد مخدر کاهش یابد.

کد خبر 508464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha