مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور طی چهار روز آینده گفت: امروز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ ماه در نوار غربی کشور وقوع پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور سبب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود و بارش‌ها به‌تدریج در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل دور از انتظار نیست، تصریح کرد: فردا با تداوم فعالیت این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده در بخش‌هایی از شمال اصفهان، گلستان و ارتفاعات سمنان انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان خواهد بود، گفت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش تگرگ در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز پنج‌شنبه به‌تدریج از میزان بارش‌ها در جنوب غرب و غرب کاسته می‌شود و فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش پراکنده، همراه با رعد و برق خواهیم داشت. روز جمعه نیز بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند و طی بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب افزایش ابر همراه با بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه با گذر موج بارشی از نوار شمالی کشور بارش به تدریج در شمال غرب آغاز می‌شود و طی اواسط روز به دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد همچنین با شمالی شدن جریانات، بارش در نیمه غربی سواحل دریای خزر آغاز می‌شود و کاهش نسبی دما در این مناطق را به دنبال دارد.

ضیاییان در ادامه گفت: به دلیل افزایش وزش باد در کشور عراق امروز در نوار غربی کشور وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده، در بعد از ظهر افزایش ابر، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 508341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha