مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

نایب رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۹۹، در مجموع ۷۵ هزار تن خرمای کبکاب دشتستان و مضافتی بم در تمام نقاط کشور عرضه می‌شود.

خرما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نایب رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، در مجموع ۷۵ هزار تن خرمای کبکاب دشتستان و مضافتی بم در تمام نقاط کشور عرضه می‌شود.

علی‌محمد صمیمی افزود: در سال جاری به علت شیوع کرونا و حجم کم صادرات با انباشت خرما در واحدهای صنعتی و سنتی مواجهیم، بنابراین هیچ نگرانی در خصوص تامین بازار وجود ندارد.

صمیمی بیان کرد: توافق انجمن ملی خرما با نهادهای ذی‌ربط در زمینه تنظیم بازار منجر به تعهد به عرضه ۵۰ هزار تن خرمای مضافتی بم و ۲۵ هزار تن خرمای کبکاب استان بوشهر به خریداران متقاضی در مبادی تولید شد.

نایب رئیس انجمن ملی خرمای ایران اظهار کرد: هر کیلو خرمای مضافتی بم به قیمت ۱۶ هزار تومان و خرمای کبکاب دشتستان به قیمت ۱۲ هزار تومان در واحدهای مبدا قابل تحویل است.

وی گفت: به عنوان مثال هر کیلوگرم مضافتی بم در تهران با احتساب هزار تومان هزینه حمل و نقل و سود معقول شرعی، حدودا باید به قیمت ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان به مصرف‌کننده ارائه شود.

نایب رئیس انجمن ملی خرمای ایران تصریح کرد: ممکن است انواع خرما با قیمت‌های بیشتری در کلان‌شهرها فروخته شوند که این موضوع بستگی به انصاف فروشنده و نوع بسته‌بندی محصول دارد.

وی ادامه داد: در این میان ممکن است برخی با سوءاستفاده و دلال‌بازی، خرما را با قیمت‌های نامعقول در رمضان ارائه کنند که مقابله با این موضوع بر عهده نهادهای نظارتی ذی‌ربط است و برعهده واحدهای تولیدی نیست.

خرمای کرمان علاوه بر مصرف داخل به کشورهای اسلامی، چین، هند، روسیه، اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

کد خبر 508324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha