مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت کرمان گفت: مردم برای انتخاب روش آزادسازی مستقیم عجله نکنند. در حال حاضر بخشنامه اجرایی ابلاغ نشده است.  

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا توحیدی افزود: چون در خصوص روش‌های آزادسازی از قبل اطلاع‌رسانی نشده بود، سهام‌داران برای انتخاب روش آن سردرگم شده‌اند.

وی بیان کرد: در روش مستقیم؛ مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهام‌دار بوده و برای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل و انتقال سهام به فرد دیگر و فروش آن براساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس امکان‌پذیر خواهد بود.

توحیدی افزود: مطابق قانون تجارت، افرادی که روش مستقیم را انتخاب کنند،  سهام‌دار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته از جمله سود و... بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت کرمان بیان کرد: در طرح آزادسازی سهام عدالت با استفاده از روش سهام‌داری غیر مستقیم؛ مالکیت و مدیریت سهام ‌عدالت سهام‌دار از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و سهام‌دار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: سهام‌داران در صورت واگذاری مدیریت سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی (روش غیرمستقیم) نمی‌توانند سهام خود را بفروشند، این سهام‌داران در این روش با یک واسطه سهام خود را مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان افزود: اینطور نیست که در این روش کلا امکان فروش وجود نداشته باشد، در واقع فعلا سازوکاری وجود ندارد.

کد خبر 508037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha