دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: در سال ۹۸، ۳۸۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی این استان با کمک خیرین از زندان‌ها آزاد شدند.  

آزادی زندانیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل افزود: ۲۱۹ نفر از این زندانیان با تلاش‌ اعضای ستاد دیه با پرداخت بدهی بیش از ۳۷۴ میلیارد ریال با کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان سال گذشته آزاد شدند.  

وی اظهارکرد: پارسال همچنین ۱۶۹ زندانی جرایم مالی و غیرعمد با تلاش شوراهای حل اختلاف و اعضای ستاد دیه استان بدون پرداخت مبلغ بدهی با جلب رضایت شاکیان از زندان‌ها آزاد شدند.  

حسینی افزود: چهار نفر از این افراد زن هست، ۱۸۹ فقره از این زندانی‌ها دارای محکومیت مالی، ۲۳ نفر محکومیت مهریه و هفت نیز محکومیت دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی داشتند.  

وی از افزایش ۷۰ درصدی کمک‌های مردمی به ستاد دیه استان در سال قبل خبر داد و اضافه‌کرد: پارسال ۲۱ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال در جشن‌های گلریزان و مراجعه مستقیم خیرین استان به این ستاد مردمی کمک شد.  

حسینی گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور و پیشگیری از گسترش آن امسال در ماه مبارک رمضان جشن‌های گلریزان به‌صورت غیرحضوری و مجازی و با عنوان پویش "کمک مومنانه به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی" برگزار خواهد شد.  

وی اظهار کرد: برای آزادی ۱۰۱ زندانی مالی و جرایم غیرعمد زندان‌های استان با محکومیت مالی ۳۰۰ میلیارد ریال نیازمند کمک مالی مردمی هستیم و با توجه به وضعیت کرونا و عدم امکان برگزاری جشن‌های گلریزان تلاش می‌کنیم با جلب مشارکت مالی خیرین استان از طریق تبلیغات در رسانه ملی و فضای مجازی زمینه را برای آزادی آنها فراهم کنیم.  

حسینی گفت: دستگاه قضایی خلخال از جمله دستگاه‌های قضایی موفق استان در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که در سه سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر استانی در برگزاری جشن گلریزان و کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان مالی شده است.  

کد خبر 508006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha