شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در روسیه در حال افزایش است و نگرانی‌ها درباره تبدیل شدن این کشور به یکی از کانون‌های جهانی شیوع کووید-۱۹ بالا گرفته است.

Russia coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس‌ اینسایدر روسیه روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت برای چهارمین روز پیاپی شمار بی‌سابقه‌ای از موارد جدید عفونت با ویروس کرونا را گزارش کرد و بیماری کووید-۱۹ به سرعت در این کشور در حال انتشار است.

روسیه روز یکشنبه ۱۰۶۳۳ مورد جدید کووید-۱۹ را گزار کرد که حدود ۱۰۰۰ مورد بیشتر از موارد گزارش‌شده در روز شنبه است.

روسیه تا به حال ۱۳۴۶۸۷ مورد ثابت‌شده عفونت با ویروس جدید کرونا گزارش کرده است و در رده هفتم میان کشورهای جهان- بالاتر از کشورهای چین و ایران که کانون‌های اولیه شیوع کرونا بودند- از لحاظ شمار عفونت قرار دارد.

بیش از نیمی از کل موارد عفونت در روسیه در مسکو پایتخت این کشور گزارش شده است. شمار تلفات کووید-۱۹ در روسیه به ۱۲۸۰ مورد رسیده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در این باره گفت: «افزایش روزانه موارد بیمار نسبتا پایدار شده است، اما نباید آرام نشست، وضعیت هنوز بسیار وخیم است.»

پوتین گفت: «ما هنوز از اوج شیوع بیماری نگذشته‌ایم و داریم به یک  مرحله جدید و توانفرسای پاندمی می‌رسیم...تهدید مرگبار ویروس هنوز بر جای مانده است.»

روسیه در مراحل اولیه پاندمی ظاهرا کنترل شیوع ویروس را در دست داشت، اما در هفته‌های اخیر پس از واکنش ناهماهنگ مقامات به همه‌گیری  وضعیت به سرعت دارد از کنترل خارج می‌شود.

شمار موارد بیماری از ۲۷۷۷ مورد در اول آوریل (۱۳ فروردین) به بیش از ۱۳۴۰۰۰ مورد در روز یکشنبه ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) رسیده است.

کد خبر 507805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha