وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید شواهدی محکم در دست دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین تولید شده است.

مایک پمپئو و دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴، چند روز پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا مقام‌های چینی را به مخفی‌کاری در ماجرای کرونا متهم و اعلام کرد ویروس ساخته دست چینی‌هاست، مایک پمپئو مدعی شد شواهدی انکارناپذیر درباره دخالت چین در ساختن و فراگیر کردن کروناویروس در دست دارد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده در برنامه «این هفته» شبکه تلویزیونی ABC با اشاره به آزمایشگاه‌های خارج از رده چینی‌ها گفت: این نخستین بار نیست که به دلیل ناکامی و شکست در آزمایشگاه‌های چین، دنیا به ویروس آلوده می‌شود. پمپئو در عین حال ترجیح داد وارد این ماجرا نشود که آیا چینی‌ها به عمد ویروس را در دنیا پراکنده‌اند یا نه.

دانلد ترامپ روز پنجشنبه در کاخ سفید ادعا کرده بود برای آزمایشگاهی بودن کرونا مدرک دارد. او گفته بود: ما می‌دانیم ویروس در آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان ساخته شده است. ما مدارک درجه‌یک داریم اما من مجاز نیستم چیزی درباره آن بگویم. اندکی بعد، مقام‌های آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان اتهام‌های رئیس جمهوری آمریکا را رد کردند.

از سوی دیگر، چینی‌ها مدعی شده‌اند نظامیان آمریکایی ویروس کرونا را با خود وارد چین کرده‌اند و ترامپ هم می‌گوید چین نخواسته یا نتوانسته جلوی شیوع ویروس را بگیرد یا به‌هنگام خبر گسترده شدن بیماری را به آگاهی مردم دنیا برساند.

کد خبر 507773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha