مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز آثار تاریخی در استان خبر داد و گفت: پرونده این افراد به مراجع قضایی ارسال شده است.

حفاری غیرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: شب گذشته ۱۳ اردیبهشت ۹۹ در پی گزارش واصله از انجمن‌های افتخاری میراث فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیای تاریخی در بخش زرنه شهرستان ایوان، در یک عملیات غافلگیرانه توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی شهرستان ۴ حفار غیرمجاز دستگیر شدند.

وی افزود: از متهمان ابزار و ادوات حفاری کشف شد و به همکاران انتظامی تحویل داده شدند و سیر مراحل قضایی پرونده آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

شنبه‌زاده اضافه کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری و کاوش به‌ قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متهمان به ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم می‌شوند و اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام گفت: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی انجام شود علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، متهم به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

کد خبر 507682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha