حدود دو درصد از ساکنان پایتخت روسیه یا ۲۵۰ هزار شهروند مسکو به ویروس کرونا آلوده شده‌اند اما آمار رسمی تعداد مبتلایان کووید-۱۹ در سراسر روسیه کمتر از ۱۵۰ هزار نفر است،

قرنطینه کرونا در روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مسکو تایمز، شهردار مسکو مدعی شد دست‌کم دو درصد از شهروندان پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند و این شهر هنوز به نقطه اوج بیماری نرسیده است. بر اساس آمار رسمی، از حدود ۱۳۵ هزار بیمار کووید-۱۹ تقریبا ۶۰ هزار نفر فقط مربوط به مسکو هستند.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اعلام کرد یافته‌های یک آزمایش گسترده در بخش‌های متفاوت شهر نشان می‌دهد دو درصد جمعیت پایتخت به گونه‌ای درگیر کرونا هستند. دست‌کم ۱۲.۷ میلیون نفر در مسکو زندگی می‌کنند و دو درصد بیمار کرونا به معنی مبتلا بودن بیش از ۲۵۰ هزار نفر فقط در پایتخت است. به این ترتیب، آمار مبتلایان کرونا در مسکو حدود دو برابر آمار رسمی بیماران کووید-۱۹ در روسیه است.

از سوی دیگر، با اینکه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در روسیه در مقایسه با دیگر کشورها از جمله آمریکا، اسپانیا و ایتالیا بسیار پایین و حدود ۱۳۰۰ نفر است اما در ۲۴ ساعت گذشته دو کودک مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست دادند و وضعیت سلامتی ۱۱ کودک دیگر وخیم است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قوانین قرنطینه را تا ۱۱ ماه می تمدید کرده و مردم باید برای بیرون آمدن از خانه از مقام‌های مسئول اجازه بگیرند. صدور مجوز دیجیتالی حتی شامل گذاشتن آشغال در سطل زباله سر خیابان هم می‌شود.

کد خبر 507646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha