عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ویروس کرونا جنسیت نمی‌شناسد و مردان و زنانی را که دارای بیماری های زمینه‌ای هستند یکسان درگیر می‌کند، گفت: اینکه عنوان می‌کنند سیستم ایمنی زنان قوی‌تر از مردان است، باوری اشتباه است.

زنان كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با شیوع ویروس کرونا، شایعه ابتلا و افزایش فوت مردان نسبت به زنان هم اوج گرفت و شاهد ادعا، آمارهای منتشر شده از کشورهای مختلف بود. تا آنجا که سازمان جهانی بهداشت هم اعلام کرد احتمال فوت مردان بر اثر ویروس کرونا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد بیشتر از زنان است.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت می‌گوید: شاهد هستیم که زنان در حال حاضر بیشتر در خانه هستند ضمن اینکه تلاش می‌کنند در صورت خروج از خانه، تمامی نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند. اما مردان به دلیل شرایط معیشتی و اقتصادی، اوقاتی را در محیط کار و بیرون از خانه سپری می‌کنند که گاه این حضور بدون رعایت نکات بهداشتی و ایمنی است و همین امر سبب شده است سریع‌تر به ویروس مبتلا شوند.

محرز با تاکید بر اینکه اختلاف زیادی میان زنان و مردان در ابتلا به ویروس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایلی که عنوان می‌شود تعداد مردان بستری یا فوت شده در اثر ویروس کرونا بیشتر از زنان است به دلیل سیگار کشیدن یا مصرف مشروبات الکی است.

وی ادامه داد: سیگار کشیدن یا مصرف مشروبات الکی خطر ابتلا به بیماری‌های ریه و قلب، فشار خون بالا و سرطان را افزایش می‌دهد و همه این موارد بخصوص درگیر کردن ریه، احتمال ابتلا و بروز علائم شدید ویروس کرونا را تشدید می‌کند. آمارهای منتشر شده در جهان هم شاهد این موضوع هستند.

این پزشک گفت: سیگار کشیدن یا مصرف مشروبات الکلی، خطر ابتلا به بیماری‌های ریه و قلب، فشار خون بالا و سرطان را افزایش می‌دهد و همه این موارد بخصوص درگیر کردن ریه، احتمال ابتلاء و بروز علائم شدید ویروس کرونا را تشدید می‌کند. آمارهای منتشر شده در جهان هم شاهد این امر هستند.

عضو ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه اختلاف جنسیت تاثیری بر ابتلا به این ویروس ندارد، اظهار داشت: علت این فوت‌ها ربطی به فیزیولوژی بدن مردان ندارد و اینکه عنوان می‌کنند سیستم ایمنی زنان قوی‌تر از مردان است، باوری اشتباه است. هر کس دارای بیماری زمینه‌ای باشد حال چه مرد و چه زن، به ویروس کرونا مبتلا می‌شود.

کد خبر 507604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha