عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از حصارکشی‌ فضاهای سبز حدفاصل بزرگراه شهید خرازی و بلوار اردبیلی در منطقه ۲۲ انتقاد کرده و خواستار پیگیری این موضوع شد.

سیدآرش حسینی میلانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید آرش میلانی روز یکشنبه در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران درباره حصارکشی فضای سبز در منطقه ۲۲ تهران تذکر داد و افزود: موقوفات در بسیاری از شهرهای دنیا برای حفظ فضاهای سبز تلاش می‌کنند و بخشی از موقوفه‌ها برای افزایش سرانه فضاهای سبز انجام می‌شود.  

وی ادامه داد: بخشی از موقوفه‌های برای حفظ فضاهای سبز در مجاورت مناطقی که بیمارستان احداث می‌شود، صورت می‌گیرد تا این گونه سرانه فضاهای سبز افزایش یافته و تثبیت شود.  

میلانی اظهار داشت: در مناطقی از شهر که طی دهه‌های اخیر توسعه یافته‌اند، گسترش و حفظ فضای سبز با چالش‌هایی مواجهه هستند، از جمله آنکه پس از گذشت سال‌ها با مراجعه مالکان مشکلات تثبیت اراضی تشدید می‌یابد.  

عضو شورای تهران عنوان کرد: یکی از موارد، پهنه فضای سبز و جنگلی موجود در منطقه ۲۲ حد فاصل بزرگراه شهید خرازی و بلوار اردبیلی است.  

وی گفت: این پهنه دارای فضای جنگلکاری شده به وسعت ۲۶۰ هزار متر مربع و حدود ۱۶ هزار اصله درخت از سال ۷۵ است.  

میلانی با بیان اینکه براساس توافق، مالک صرفا مجاز به تعیین حدود با پروفایل‌های فلزی است، گفت: در بازدیدها و بررسی‌های نظارتی مشخص شد بخش‌هایی از جنوب پلاک حصارکشی شده است و متاسفانه این موضوع ضمن مغایرت با مقررات، زمینه ساخت و ساز و از بین رفتن درختان شده و فعالیت‌های غیرمجاز را در پی خواهد داشت.  

عضو شورای تهران ادامه داد: لازم است از هر گونه اقدامات غیرمجاز جلوگیری و رسیدگی مستمر و حفظ فضاهای سبز به طور جدی پیگیری شود و نتیجه به شورای شهر گزارش شود.

کد خبر 507573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha