مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: اختصاص یک فضای تخصصی با هدف آموزش و حمایت از کودکان کار در استان قزوین برای اولین بار در دستورکار قرار گرفت.

کودک کار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، صدیقه ربیعی افزود: شهرداری قزوین قول مساعد داده این فضا را که هم‌اکنون در محلی واقع در شیخ‌آباد قزوین جانمایی شده است را در اختیار اداره کل بانوان قرار دهد تا با سامان دهی کودکان کار اقدامات حمایتی و آموزشی را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: پس از تحویل این مکان اختصاصی، کلینیک تخصصی حقوق کودک نیز به آن منتقل می‌شود و درحال حاضر کلینیک تخصصی حقوق کودک در ساختمان کانون وکلای دادگستری قزوین قرار دارد، اما با داشتن فضای جدید شاهد آموزش در این فضا خواهیم بود.

ربیعی افزود: ارائه مشاوره‌های تخصصی به کودکان کار، دانش‌آموزان و کودکان معمولی با هدف آشنایی از حقوق خود از مهم‌ترین اهدافی است که باید سرلوحه تصمیمات مسئولان قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: راه‌اندازی میز خدمت کودکان در فرهنگسراها برای راهنمایی والدین در دیگر سالن‌های اجتماعی و فرهنگی استان نیز در دستور کار قرار دارد.

ربیعی به احداث اتاق مادر و کودک در پارک بانوان و پایانه‌های مسافربری استان پرداخت و گفت: ضرورت اتاق مادر کودک تا جایی پیش‌رفته که امروز شهرداری و معاونت عمرانی استانداری در تمام نقشه‌ها و توسعه‌های شهری به وجود آن در طرح‌ها تاکید دارند.

تاکنون ۲۱۷ کودک کار در استان قزوین شناسایی شده است.

کد خبر 507503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha