هرچند مطابق مصوبه ملی ستاد کرونا، برگزاری مراسم مذهبی تا همین حالا هم ممنوع است، اما منصور ارضی، مداح جنجالی اصولگرا،‌ مراسم مناجات‌خوانی هرساله خود را در مسجد ارگ تهران روزانه برگزار می‌کرد که حالا و در تازه‌ترین خبر دستور توقف این مراسم صادر شده ‌است.

منصور ارضي

به گزارش همشهری آنلاین، استاندار تهران از توقف مجلس حاج منصور ارضی در مسجد ارگ تهران خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه  مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حکم مصوبات شورای امنیت ملی را دارد و همه ملزم به رعایت آن هستند، گفت: از دو شب گذشته نیز برگزاری مراسم در مسجد ارگ متوقف شده است و بزرگوارانی که در مسجد ارگ مراسم را برگزار می‌کردند، این مراسم را متوقف کرده‌اند.

جلسه مناجات‌خوانی حاج منصور ارضی در مسجد ارگ که از پنجشنبه گذشته دایر بود، پرجمعیت‌ترین مجالس شبانه در ماه مبارک رمضان است که امسال به دلیل تعطیلی سایر هیأت‌ها و مجالس، هر شب بر تعداد حاضران آن افزوده می‌شد.  

شرق در این زمینه نوشت: به گفته انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حکم مصوبات شورای امنیت ملی را دارد و همه ملزم به رعایت آن هستند. از دو شب گذشته نیز برگزاری مراسم در مسجد ارگ متوقف شده است و بزرگوارانی که در مسجد ارگ مراسم را برگزار می‌کردند این مراسم را متوقف کرده‌اند. علاوه ‌بر این خبر رسیده که قرار است این مداح پرطرفدار به طور مجازی و از کنار حرم رضوی به مناجات‌خوانی بپردازد. با وجود تمامی گلایه‌ها تا امروز، همه به غیر از منصور ارضی از دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تمکین کرده‌اند.

حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه، حرم شاهچراغ در شیراز، حرم حضرت ‌شاه عبدالعظیم در شهرری، مسجد جمکران و... همه از جمله مراکز و اماکن مذهبی کشور هستند که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا به حالت تعطیل درآمدند؛ مسئله‌ای که باعث شد از روز اول بحران کرونا در ایران حرف و حدیث‌های زیادی به پا شود.

با زمزمه‌های تعطیلی اماکن مذهبی در قم عده‌ای با انتشار تصاویری خبرساز از آنچه «لیس‌زدن ضریح مطهر حضرت معصومه» نامیده شد، اقدام به اعتراض کردند. همین‌طور بعد از تعطیلی حرم امام رضا و حضرت معصومه، تجمعات اعتراضی در اطراف این دو حرم برگزار شد و حتی عده‌ای اقدام به شکستن درِ حرم حضرت معصومه کردند. این حرف و حدیث‌ها هنوز هم ادامه دارد. عده‌ای می‌خواهند از حسن روحانی شکایت کنند، عده‌ای دیگر با فشار واردکردن بر ستاد ملی مبارزه با کرونا تلاش در بازگشایی هرچه زودتر اماکن دارند.

اما در این میان منصور ارضی، کسی که مجلسش جزء پرطرفدارترین مجالس مذهبی و البته پرحاشیه و پرحرف و حدیث‌ترین مراسم است، مراسم مذهبی خود را در مسجد ارگ برگزار کرده بود. این اتفاق در حالی است که حتی مراسم قرائت قرآن رهبری که هر سال در حسینیه امام خمینی با حضور قاریان ایرانی و خارجی برگزار می‌شد امسال به صورت مجازی در حال برگزاری است.  

برپایی مراسم مسجد ارگ، حتی صدای اصولگرایان و پامنبری‌های ارضی را هم درآورد. به عنوان مثال سعید قبادی یکی از کاربران نزدیک به جریان اصولگرا، در توییت‌هایی درباره این مراسم عنوان کرده بود:‌ دیشب در مسجد ارک مراسم مناجات‌خوانی حاج‌منصور برگزار شد، ‌درحالی‌که هنوز تمامی حرم‌ها و مساجد بسته است و هیچ هیئتی اجازه برگزاری مراسم ندارد. گویا ایشان در این فقره خاص درجه اجتهاد دارند که اهمیتی برای سخنان و توصیه‌های رهبری و مراجع قائل نیستند. صحبت سر این نیست که چرا مراسم می‌گیرند و نباید بگیرند، اتفاقا نظر من این است با رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی هم مساجد و حرم‌ها باید باز و هم مراسم‌ها برگزار شود، نکته اینجاست این خودسری‌ها چه معنایی و چه نسبتی با ادعاهایشان دارد؟ آیا اگر کس دیگری بود هم اجازه برگزاری داشت؟ به نظر می‌رسد از ابتدای اردیبهشت‌ماه زمزمه‌ها برای برپایی مراسم منصور ارضی آغاز شده بود. 

جواد حیدری شاعر و مداح اهل بیت(ع) و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری قدیم‌الاحسان پیش از این در گفت‌وگویی به این موضوع پرداخته و دراین‌باره گفته بود: این روزها روند شیوع کرونا به ثبات نسبی رسیده است که در پی آن بسیاری از مراکز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بنابراین با رعایت نکاتی می‌توان جلسات مذهبی به‌ویژه نماز جماعت مساجد را در ماه رمضان برگزار کرد.

او در برابر پیشنهاد برگزاری جلسات مجازی بیان کرده بود: شاید بتوان جلسات را در فضای مجازی برگزار کرد اما حضور در این جلسات و مناجات‌خوانی فضای معنوی را برای افراد ایجاد می‌کند که در فضای مجازی ایجاد نمی‌شود. از سوی دیگر جلسه را می‌توان مجازی برگزار کرد، نماز جماعت را چه باید کرد، حدود یک ماه است که مردم از این فیض محروم بوده‌اند، می‌توان با رعایت نکات بهداشتی این امکان را برای مردم فراهم کرد.

حیدری با اشاره به تمهیدات اندیشیده‌شده برای جلسات مناجات‌خوانی شب‌های ماه رمضان حاج‌منصور ارضی در مسجد ارگ گفته بود: هم‌اکنون در این مسجد تونل بهداشتی و... نصب شده است و بنا داریم روی یک فرش شش متری تنها چهار نفر بنشینند و بیشتر جمعیت را در بیرون از مسجد مستقر کنیم، البته منتظر اعلام نظر نهایی مسئولان برای برگزاری جلسات هستیم. در تصاویر منتشرشده از محل برگزاری مناجات منصور ارضی، به نظر می‌رسد آنها با گذاشتن دستمال کاغذی، فواصل نشستن مردم را مشخص کرده‌اند. اما بسیاری در فضای مجازی، به دلیل شلوغی منبرهای ارضی استفاده از این تمهیدات را غیرممکن دانسته‌اند. فارغ از همه این اتفاقات، عده‌ای دلیل عجیبی برای تعطیلی این جلسات عنوان کرده‌اند. ادعایی که می‌تواند در صورت صحت، جان عده بسیاری را به خطر بیندازد. بنابر اعلام چند منابع خبری، چندی پیش خواهر و شوهرخواهر ارضی  به دلیل  کرونا جان باخته‌اند.

بنابر این گزارش‌ها اگرچه درون مسجد، ظاهرا فاصله‌گذاری مراعات و ماسک توزیع شده اما در شلوغی دوروبر مسجد، کسی ماسک و دستکش نداشته و فاصله‌ها رعایت نشده است.

در تازه‌ترین خبر دیروز خبرگزاری فارس هم به این موضوع پرداخت و با تأیید کلیت ماجرا، از برگزاری مراسم مناجات‌خوانی ارضی به صورت مجازی خبر داد. در این خبر آمده است که «با اعلام تعطیلی مجلس شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران، حاج‌منصور ارضی برنامه مناجات‌خوانی خود را به صورت مجازی و از کنار حرم نورانی حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس برای مخاطبان خود دایر می‌کند». علاوه ‌بر این به نظر می‌آید مؤسسه قدیم‌الاحسان که مسئولیت مدیریت مسجد ارگ را برعهده دارد از عصر پنجشنبه هفته پیش و ساعاتی پیش از شروع مراسم شب هفتم ماه رمضان، اقدام به تعطیلی این مراسم کرده است.

 بنابر اعلام مؤسسه قدیم‌الاحسان «این مؤسسه با ملاحظات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مراسم برگزار می‌کرد اما به دلیل کثرت جمعیت مورد انتقاد واقع شده و نهایتا از شب هفتم تعطیل شد» و حالا قرار است این مداح معروف به طور مجازی به مناجات‌خوانی بپردازد.  

منصور ارضی در حالی پیش از این زیر بار برگزاری جلسات به صورت مجازی نرفته که در دو ماه گذشته بیشتر از شش ‌هزار نفر در ایران بر اثر کرونا جان باخته‌اند و هیچ کدام از خانواده این افراد حتی نتوانسته‌اند در مراسم کفن و دفن آنها حضور داشته باشند یا بتوانند از هم‌دردی اقوامشان برای تسکین درد استفاده کنند. در تصاویر مراسم عزاداری برای درگذشتگان کرونا، بارها دیده شده خانواده‌ها به صورت مجازی و حتی هر کدام در قرنطینه و به تنهایی با این درد سر می‌کنند. مسئله‌ای که می‌تواند تا پایان عمر برای آنها گره‌های روحی عمیقی به جا بگذارد.

منصور ارضی در حالی پیش از این زیر بار برگزاری جلسات به صورت مجازی نرفته که در دو ماه گذشته بیشتر از شش ‌هزار نفر در ایران بر اثر کرونا جان باخته‌اند
و هیچ کدام از خانواده این افراد حتی نتوانسته‌اند در مراسم کفن و دفن آنها حضور داشته باشند یا بتوانند از هم‌دردی اقوامشان برای تسکین درد استفاده کنند
  • گزارشی از حواشی روضه‌خوانی دو مداح نامدار

روزنامه اعتماد نیز در این زمینه نوشت: «مداحی ما عین سیاست ماست»، این عین عبارتی است که منصور ارضی سال ۸۸ و در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی رسانه نزدیک به شهرداری وقت تهران مطرح و از حضور مداحان در عرصه سیاست و اظهارات آنان در این حوزه دفاع کرد. حالا سال‌ها از آن روز گذشته و مداحان در ایران درست همپای کردار و گفتار و رفتار مذهبی‌شان، در عالم سیاست نیز ورود کرده و از این رو گهگداری سبب ایجاد حاشیه‌هایی می‌شوند که طرفداران و منتقدان‌شان را وادار به واکنش می‌کنند. حاشیه پیرامون آنان بسیار است و شاید از همین رو محمود کریمی خود و سایر رفقایش را «ملامتی‌ها» می‌نامد اما این بار موضوع فقط تقابل کلامی با مسوولان قوای انتخابی نیست بلکه برگزاری یکی از پرمخاطب‌ترین مراسم‌های ماه رمضان در مسجد ارگ تهران آن هم در شرایطی که حرم امام هشتم شیعیان و حضرت معصومه (س) در مشهد و قم تعطیل است و سایر اماکن مذهبی و فرهنگی ایران نیز برای آغاز به کار دوباره چشم انتظار دستور ستاد ملی مقابله با کرونا نشسته‌اند، انتقادات بسیاری از کاربران و اهالی فن را در پی داشته و حتی استاندار تهران و نیروی انتظامی را نیز به واکنش وا داشته است.

این حاشیه‌ها اما فقط به مجلس روضه‌خوانی برگزار شده در مسجد ارگ تهران معطوف نماند و طرح روایتی نه چندان متعارف و ناآشنا به گوش مخاطبان، سبب شد تا صداوسیمای جمهوری اسلامی و البته مداحان بار دیگر با انتقادات بسیاری از علما، دینداران، کاربران شبکه‌های اجتماعی و ناظران و کارشناسان مواجه شوند و این سوال مطرح شود که آیا اساسا نظارتی بر مداحان در ایران وجود دارد یا خیر؟ پرسشی که مرجع پاسخگویی به آن رسانه‌ها نیستند هر چند که تجربه ثابت کرده چندان نباید انتظار شفاف‌سازی را در چنین موضوعاتی از سوی نهادهای مسوول و حتی غیرمسوول داشت.

  • حاج منصور و فاصله‌گذاری هوشمند

در میان مداحان، اقدامات سیاسی نه عیب است و نه نقص اما کمتر کسی از آنان را می‌توان تصور کرد که برای خود چنان شأن و مقامی قائل باشد که در آستانه انتخابات‌ مختلف به انتشار لیست مورد حمایت خود بپردازد. منصور ارضی اما در این میان با تمام مداحان متفاوت است. او سال‌های سال است که در اماکن مذهبی و به‌ویژه مسجد ارگ مشغول فعالیت است و با اکثر چهره‌ها و رجال سیاسی دارای مسوولیت در جمهوری اسلامی ارتباطات نزدیکی دارد. همین چندی پیش و در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس بود که او لیست انتخاباتی خود را بدون نام بردن از محمدباقر قالیباف، شانس اصلی ریاست مجلس منتشر کرد تا نشان دهد بعضی اختلافات قدیمی همچنان پابرجاست. اختلافاتی که سال ۸۶، یعنی سالی که ارضی در مراسم دعای عرفه حسینیه صنف لباس‌فروشان به شهردار اسبق تهران طعنه زد و او را با یکی از افراد تاریخ اسلام مقایسه کرد؛ مقایسه‌ای که هرگز هم رفع و رجوع نشد و طرفین ترجیح دادند در گذر ایام فراموشش کنند.

ارضی در روزهایی که تمام اماکن مذهبی و مساجد ایران به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا که مصوباتش در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است، تعطیل بود، حاضر به تعطیلی مسجد ارگ تهران که سال‌هاست محل سخنرانی و مداحی اوست، نشد.

او حتی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، کلیپ‌هایی را منتشر کرد که افراد آزادانه و به صرف عبور از تونل‌هایی که از آنان به عنوان «تونل ضدعفونی‌کننده» نام برده، وارد مسجد شده و با «رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند» به مدیحه‌سرایی و دعاخوانی منصور ارضی گوش می‌دهند.

انتشار این تصاویر که مصداق بارز نقض مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود، در شرایطی صورت گرفت که پیش از آن خبرگزاری فارس از آغاز کمپین‌هایی برای بازگشایی اماکن مذهبی در ایران خبر داده بود.

مجلس عزاداری منصور ارضی به گواه فعالان مذهبی در ایران یکی از پرمخاطب‌ترین مجالس روضه‌خوانی ماه رمضان است ولی باتوجه به شرایط خاص این روزها انتظار می‌رفت تعطیل یا حداقل به‌ صورت مجازی و بدون حضور عموم جامعه برگزار شده باشد اما نه‌تنها چنین نشده، بلکه براساس اخبار منتشر شده باتوجه به تعطیلی سایر مراسم‌های مذهبی، روزبه‌روز بر جمعیت آن افزوده شده تا اینکه روز گذشته جواد حیدری، مدیرعامل موسسه قدیم‌الاحسان و از نزدیکان حاج منصور ارضی در «دردنامه‌ای» که به‌مناسبت روز معلم خطاب به منصور ارضی منتشر کرده، خبر تعطیلی مجلس روضه‌خوانی ارضی با دخالت نیروی انتظامی را نیز اعلام کرده است.

استاندار تهران نیز در اظهاراتی جداگانه خبر تعطیلی این مراسم روضه را رسانه‌ای کرده است. نکته قابل‌توجه اینکه برخی فعالان رسانه‌ای در همین راستا از گلایه‌های حسن روحانی، رییس‌جمهوری از عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور به سبب برگزاری این ‌قبیل مراسم مذهبی، آن هم در شرایط مغایر با حکم صریح ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داده و تاکید کرده‌اند که رییس‌جمهوری در یکی از جلسات رسمی دولت، به عنوان نمونه از مراسم روضه‌خوانی «منصور ارضی» نام برده است.

  • «حکایتِ» کریمی!

منصور ارضی و پرهیزش از پذیرش حکم و دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و برگزاری مراسم روضه‌خوانی‌اش اما تنها جنجال یکی، دو روز اخیر نبود که مداحان در نقش اصلی‌اش قرار داشتند.

محمود کریمی که پیش از این نیز خبرساز شده بود، برخلاف منصور ارضی از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا پیروی کرده و در حرم خالی امام هشتم شیعیان که از شبکه‌های صداوسیما پخش زنده می‌شود، به روضه‌خوانی می‌پردازد. اما او اخیرا در جریان خواندن دعای ابوحمزه ثمالی حکایتی را طرح کرده که براساس آن، فردی با امام سوم شیعیان به صورت شرطی «تخته‌نرد» بازی کرده و باخته است.

روایتی خیالی و غیرمستند که طرح آن روی آنتن رسانه سراسری، واکنش‌های بسیاری از مومنان ارادتمند به اهل بیت، فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب را برانگیخت و انتقادات بسیاری را متوجه او و البته سازمان صداوسیما کرد تا جایی که رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که دوران انتخابات، آشکارا به تبلیغ لیست انتخاباتی اصولگرایان پرداخته بود، در توییترش در واکنش به انتقادات طرح شده، نوشت: «محمود کریمی را نهی از منکر کنید؛ اما از دایره بیرون نندازید.»

مصطفی تاجزاده اما در واکنش به روضه‌خوانی عجیب کریمی با اشاره به حمایت حاکمیت از مداحان نوشت: «وقتی نورچشمی‌ها چک سفیدامضا، بی‌هیچ نظارت و بازخواستی بگیرند و مدح حقیقت و عدالت و ذم حق‌کشی و فساد، به تملق‌گفتن از حاکمان و هتاکی دلسوزان استحاله یابد، مداحی هم در کمال بی‌خبری نسبت‌های شرم‌آور به معصومین می‌دهد و صداوسیما با پخش آن ترهات، موجب وهن دین و استهزای اعتقادات مردم می‌شود.»

محسن غرویان هم در اظهاراتی که پایگاه خبری مدارا آن را منتشر کرد، با اشاره به وظیفه مسوولان صداوسیما و آستان قدس رضوی گفت: «مسوولان صداوسیما و آستان قدس رضوی باید روی این‌گونه اظهارات کنترل داشته باشند؛ زیرا انتشار این ‌قبیل حرف‌ها و روایات جعلی آثار بسیار بد و نامطلوبی به دنبال دارد.»

این اظهارات و انتقادات اما سبب عقب‌نشینی محمود کریمی نشد. او ضمن عذرخواهی از کسانی که به راستی متوجه اظهارات او نشده‌اند، عمده انتقادات مطرح شده را به افرادی نسبت داد که به‌زعم این مداح سرشناس، نمی‌خواهند متوجه مساله شوند؛ از این‌رو خطاب به آنان گفت: «ما ملامتی هستیم و از این چیزها و حرف‌ها زیاد شنیده‌ایم. ما اینجا قرآن هم بخوانیم، برخی ایراد می‌گیرند.»

به هر روی و به رغم آنچه آورده شد، به صراحت می‌توان اعلام کرد که ملامت‌ها و انتقادات اخیر به مداحان و کردار و گفتار آنان همان‌طور که در گذشته نیز متوقف نشد، احتمالا در آینده نیز متوقف نخواهد شد و گاه و بی‌گاه و فراخور زمان با فراز و فرودهایی مواجه خواهد شد ولی شاید بد نباشد در شرایط کنونی جمهوری اسلامی که به اذعان مسوولان، هزار و یک مشکل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به صورت روزانه در حال خودنمایی هستند، مداحان کمی بیشتر از گذشته نسبت به آنچه انجام می‌دهند و به زبان می‌آورند، دقت‌نظر به خرج دهند تا شاید، انتقادات مطرح شده به آنان و جوانان علاقه‌مند به این عرصه کمتر از گذشته شود.

کد خبر 507402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریال IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    14 2
    مجیزه گویها،کرونا وسلامتی مروم کیلویی چند
  • جمال GB ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    40 5
    چرا هیچ کس جلوی انها را نمیگیرد
  • طاها IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    20 5
    واقعا چرا باید ادم هایی که گاه و بیگاه بدلیل سخنان نسنجیده و ناشایست مورد ملامت قرار میگیرند و حتی بقول خودشان ملامتی هستند در رسانه ملی وجهالت میدهند.
  • سعید IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    سرتاسر متن تان توهین به آقای منصور ارضی کاملا مشهود است. بهتر است به رسالت رسانه ای تان برسید تا توهین به این و آن.
    • فرزاد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      25 7
      مداحان سیاسی رو فقط باید خدا هدایت کنه
  • حسن IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    7 19
    فوت 6000 نفر هیچ ربطی به مجالس حاج منصور ارضی ندارد
  • دلسوز IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    31 10
    این منصورارضی خیال میکنه تافته ی جدابافتس. بدبختابااینکارهاتون پزشکان وپرستاران آسیب میبینند.آخه کی میخواین درست بشین
  • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    25 4
    متأسفانه مطالب محمود کریمی سوژه رسانه های بیگانه شده
  • بهلول IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    27 8
    این. مداحی جز کدام اصول دینه اسلامه در کجای قران مجید نوشته.کدامیک از امامان ما انرا تایید کردند.
  • حسن IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    21 9
    من تعجب میکنم این اقای ارضی کیه که هرکاری دلش میخواد میکنه اگه ایشان برخورد نشود از فردا هرکس هرکاری دلش خواست انجام میدهد حیف اون صدا
    • احمد IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      6 7
      مگه همه چی باید تو قرآن بیاد. یا اصول دین باشه؟ شما به شخصه مشکل داری و دوست نداری شرکت نکن. مطمئنا درکی نداری از مجالس اهل بیت و آرامشی دریافت نکردی که اینجوری میگی
  • اکبر IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    24 3
    به یکی میگن نرو جلو میفتی میره عقب از عقب میفته وقتی رهبر انقلاب در روز درختکاری با رعایت اصول بهداشتی ظاهر می شوند یعنی خطر جان مردم را تهدید می کند تو دعا می خوانی برای سلامتی مردم یا دعا می خوانی طرفدارجمع کنی و همه رو به کشتن بدی ؟؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    12 3
    اندر عوارض بزرگ شدن های مبالغه آمیز اشخاص کم مایه. بالاخره در بزنگاه‌های حساس اگر انسانها مراقب نباشندشان حقیقی آنها بر ملا می شود.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    23 23
    شما قسم میدم به خون امام حسین کم بها بدید به افرا د مگه منصور ارضی یا محمود کریمی و دیگر مداحان چه کار مهمی را انجام میدن که تا به این اندازه حاشیه امن دارن بخدا نصف بد بختی این مملکت مسببشان همین افراد هستند بخدا رسول اکرم ومعصومین راضی به این کار نیستند
  • بینام TR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    18 15
    خودسر که میگن امثال ارضی هستند که نه قانون سرشون میشه نه بزرگ وکوچک
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    16 8
    مرید و مراد نمایی های نادرست و نوچه پروری های متداول ابدا ریشه اخلاقی و دینی ندارد....کجایند مداحان با اخلاص نیم قرن پیش ...که تقدس این امر معنوی را بدرستی رعایت می نمودند.....کلام و رفتاری جز در چارچوب وارستگی وشرع و اخلاق نداشتند
  • عباس IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    8 21
    چرا نوشتید مداح جنجالی . چون دزد نیست ریاکار و متملق نیست و در کل محاسن ازش دیدیم و معایب نه . برای هر کاری و سخنی ادم باید در محضر خدا جوابگو باشه
  • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    12 7
    شیعه دارای فقه بسیار پویا و توجه به تعقل و تفکر است و این شیوه عملکردی آقای مداح ،بیشتر شیبه به رفتار انان نیست
  • سعید IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    15 2
    هموطنان محترم مداح و هیئتی، شما بدنبال چه هستید. با توجه به الگوی روشنی بنام ولی امر، از شما پذیرفته نیست که این حرکات از روی دغدغه دین و مذهب باشد. از دستورالعملهای وزارت بهداشت و درمان، ستاد مقابله باکرونا و خواهش و التماسهای مقامات وزارت کشور که بگذریم رفتار رهبر معظم انقلاب، انصافا" بهترین الگو برای همگان و فصل الخطاب رفتار اجتماعی در دوران حضور کروناست.
  • sayed IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    6 4
    همشهری جان چه دل پری داری
  • US ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    10 10
    اگر منظور شما حفاظت از سلامتی مردم باشه منم با شما موافقم. ای کاش دغدغه همشهری سلامتی شهروندان بود. اما با شناخت کاملی که از شما دارم با اطمینان ۱۰۰٪ می گم که شما فقط و فقط نگاه سیاسی به این قضیه دارید. اصل اصل اصل غائله اصلاح طلبی در ایران، مخالفت با دین است.
  • سیدرضا حسینی IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    6 4
    لعنت برکسانی که دین مردم را پایمال کردن لعنت بر کسانی که مجالس امام حسین علیه السلام را تعطیل وتمام بازار ها واداره ها و.... باز کردن. زورتان به مجلس عزا رسیده. الهی عزیزانتان بمیرند وکسی به شما تسلیت نگویند
    • جمشید IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 1
      چرا حوزه های علمیه رو باز نمیکنن؟
  • وطنداش IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 1
    جولان دادن برخی... امثال ارضی در کشور و بی مبالاتی او به تصمیمات دولت منتخب مردمی، نشانگر وضعیت نابسمان کشور در همه عرصه هاست.همچنین بیانگر نا آگاهی کسانیکه به چنین اشخاصی بها می دهند و در مجالس وی حضور پیدا می کنند.اگر حقیقت دین و مذهب را درک کنیم می بینیم که اسلام و مذهب ما از چنین افراد ... بیزار است.کسانیکه چهره اسلام و مذهب تشیع را در اذهان عموم مشوش کرده با جانبداریهای سیاسی منفعت طلبانه در طلب نام ونان هستند و از هیچ گونه زشتکاری ابا ندارند.
  • بازنشسته‌ایرانی IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    3 3
    سلام. مسجِدِ‌ضرار‌را‌پیغَمبرِ‌اکرم ،(ص)خراب‌کرد‌چون‌بانیان آن‌منافق‌بوده‌وقصدِنفاق داشتند‌این‌علیه‌سلام‌هم دس تِ‌کَمی‌ازآنها‌ندارد‌چرا چون‌تمامِ‌مراجع‌قم‌ونجف پذیرفته‌اند‌که‌گفته‌پزشکان را‌باید‌تبعیت‌کرد‌یعنی‌گفته ستادِ‌مقابله‌با‌کرونا‌عینِ گفته‌یک‌مرجعِ‌تقلید‌‌لازم الاجراست‌بعد‌ایشان‌عده‌ای ساده‌دل‌را‌باخود‌همراه‌میکند تا‌چه‌چیزی‌را‌اثبات‌کند؟ جز‌این‌است‌که‌در‌مجامعِ بین‌المللی‌گفته‌میشود‌که افرادِ‌رده‌بالای‌حکومتی‌هیچ کاره‌اند‌وتعدد‌کارگزاران‌و تصمیم‌گیرنده‌گان‌در‌ایران وجود‌دارد‌
  • جواد IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    3 2
    چرا ما ایرانی ها از خرد دانایی اینقدر دور شدیم چه لجبازی ریشه داری با علوم انسانی اجتماعی و جدیدا حتی علوم تجربی پیدا کردیم کشوری بزرگ با نعمات الهی و جمعیت اندازه کیلومترها ساحل اقیانوسی تا این حد از جهان ازاد منزوی. چرا چند نفر سرنوشت این ملت را به بازیچه گرفتند. کی میدونه در طول هزاران سال برای حفظ این کشور چقدر فرزندانش از بین رفتند
  • میرزا IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 0
    شبی فلانقدر پول می گیرند کسی که برای ائمه روضه میخونه و مداحی می کنه نباید پول بگیره
  • علی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 2
    یه عده ای خودشان را ورای قانون می دانند
    • من IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      0 1
      بالاخره این انقلاب انقد جاری کار داره که. بعدشم دوست عزیز نگران نباش این پولا از جیب تو نمیره. مردم زحمت میکشن. و این که وقتی وقتشو میزاره سر مداحی و ریتم و.... اگه این طوریه به خواننده ها هم پول ندید. بالاخر داره وقتشو میزاره با این پول یه من غازی هیچ کی به هیچجایی نرسیده
  • من IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    2 5
    دوستان توجه کنید. این که آقای ارضی یک کار اشتباه کردن لزومیتی نداره شما به کل مداحا نسبت بدید و همه رو بکوبید. جلسات تعطیل شد واتفاقا خیلی از انقلابیون در صدد تعطیلی این ها در اومدن. راجب مداحای سیاسی هم اتفاقا دین ما جدا از سیاست نیست و خودتو باید مدیون این دین بدونی