شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

آزمایش‌های پژوهشگران فرانسوی نشان می‌دهد یکی از شربت‌های ضد سرفه‌ در محیط آزمایشگاهی تکثیر ویروس کرونا را تشدید می‌کند.

شربت ضد سرفه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان در حال بررسی انواع داروهای موثر برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا هستند.در جریان آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که یکی از داروی ضد سرفه رایج باعث تشدید تکثیر ویروس می‌شود.

محققان در آخرین آزمایش‌هایی که انجام داده‌اند، دریافتند که شربت دکسترومتورفان که برای درمان سرفه استفاده می‌شود می‌تواند سبب تکثیر ویروس کرونا در کشت سلولی در محیط آزمایشگاهی شود. این شربت همان فرآیندی را فعال می‌کند که ویروس کرونا برای تکثیر خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

دارویی قدیمی که در جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا موثر است

یکی از استادان دانشکده داروسازی سانفرانسیسکو در خصوص استفاده از این دارو گفت: ما لزوماً توصیه نمی‌کنیم که همه از مصرف دکسترومتورفان خودداری کنند، اما آزمایش‌ها نشان داده است این دارو در کشت‌های  سلول‌های ریه میمون‌ها باعث می‌شود این سلول‌ها بیشتر پروتئین‌های موجود در فعل و انفعالات ویروسی را تولید کنند.

دانشمندان داروهای متعددی را از قبیل داروهای ضد روان پریشی هالوپریدول و کلوپرازین، داروی ضد اضطراب و افسردگی سیرامسین، داروی ضد حساسیت کلماستین و کلوپراستین برای درمان کووید ۱۹ مورد آزمایش قرار دادند.

کد خبر 507287
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha