وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت آموزشی مدارس تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت و ممکن است متناسب با سیاست‌های وزارت بهداشت در بعضی از مناطقی که خطری دانش‌آموزان را تهدید نمی‌کند، واحدهای آموزشی و مدارس دوباره فعالیت خود را آغاز کنند.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، با اشاره به اینکه رصد شبکه شاد نشان‌دهنده حضور ۶۰ درصد از دانش‌آموزان در این شبکه است، گفت: باقیمانده ۴۰ درصدی دانش‌آموزان می‌توانند از شبکه‌های تلویزیونی سراسری یا تلویزیون‌های استانی یا بسته‌های آموزشی استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد اینترنت رایگان برای شبکه شاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: مصوبه‌ای در این ستاد تصویب شد که طبق آن اعمال اینترنت رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در شبکه شاد تکلیفی برعهده وزارت ارتباطات است. تا کنون توانستیم بخشی از این مصوبه را اجرا کنیم و اینترنت رایگان را در اختیار معلمان قرار دهیم و به جدیت به دنبال تداوم اینترنت رایگان برای سامانه هستیم.

وی افزود: در مناطق محروم و مرزی که تعداد دانش‌آموزان کمتر است، کلاس‌های حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های اجتماعی تشکیل شده است و دانش‌آموزان و معلمان با رعایت فاصله اجتماعی در این کلاس‌ها حضور دارند.

  • ارزیابی پایان سال تحصیلی دانش آموزان مقاطع مختلف

وزیر آموزش و پرورش درباره ارزیابی پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع مختلف نیز گفت: ارزیابی در دوره ابتدایی به صورت ارزشیابی توصیفی است که معلمان می‌توانند بدون برگزاری آزمون و با توجه به عملکرد دانش‌آموزان برای آنها نمره‌ای مناسب درنظر بگیرند. ولی در باقی مقاطع تلاش می‌کنیم اگر بتوانیم آزمون‌ها را حضوری برگزار کنیم. اما اگر امکان برگزاری آزمون حضوری بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت وجود نداشته باشد، امتحانات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ملاحظه‌ای از طرف وزارت بهداشت نباشد، در پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه امتحانات نهایی به مدت ۳ هفته برگزار خواهد شود و بعد از ۳ هفته وقفه، داوطلبان کنکور در آزمون خود شرکت خواهند کرد. برای باقی پایه‌ها غیر از ابتدایی و دوازدهم مسئله در حال بررسی است ولی ظرفیت برگزاری آزمون در سامانه شاد وجود دارد که در صورت مجاز نبودن به برگزاری امتحان حضوری، بتوانیم آزمون‌ها را از طریق بستر مجازی شاد برگزار کنیم.

کد خبر 507177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 1
    رتبه بندی چی شد پس؟
  • ولی دانش آموز IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 4
    امتحانات نهایی و کنکور باید بر قرار شود البته با فاصله اجتماعی که وزرات محترم بهداشت تاکید کرده ولی در مورد سایر دانش اموزان دیگر امتحانات با نظر دبیر و معلمین و مسیولان مدارس و برای حفظ ایمنی بیشتر تعطیل مدارس تا امتحانات
  • ملیکاسادات IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    5 8
    توروخدا همرن تاریخ امتحان نهایی عالیه دیگه تغییرش ندین بزارین تموم بشه بره
  • مهدی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    15 6
    امتحانات غیر حوضوری باشه بهتره چون بعضی ازدوستان ما کرونا گرفته بودند به مدد الهی شکست دادند
  • مرتضی شیری. IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    16 1
    سلام.لطفا با توجه به ویروس کرونا.خواهشن امتحانات غیر حضوری انجام شود...
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      5 0
      امتحانا‌کی‌شروع‌میشه
  • ملودی IT ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    21 5
    مگه بچه های دوازدهم ادم نیستن .من پسر خودم دیابت داره و دائم استرس دارم و نگرانم نکنه در امتحانات حضوری مبتلا بشه .خجالت داره واقعا..اگه تابستون مینداختید نمیمردید والا
  • ناشناس IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    11 1
    اگه قرار بود مدارس باز شه چرا مردم دو ماه خودشون رو قرنطینه کردند؟
  • فاطمه IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    ببخشید من پایه نهمم 5 تا از دوستانم کرونا گرفتند از اموزش مجازی نه فقط من هیچکس هیچی نفهمید مخصوصا درس ریاضی و.. لطفا خواهشمندم التماس میکنم پایه را در تابستان تکرار کنیم یا نمرات ترم اول رد شه واقعا خیلی اذیتم بعدم دو ماه خودمون قرنطینه نکردیم که بیایم مدرسه بدتر بشه این چه وضعیه اقا هی میگین 60 درصد با شاد 40 درصد با تلویزیون از 60 درصد که 40 درصد درس هارو یاد نمیگیرن از اون 20 درصد هم 20 درصد رو هم میشه50 درصد که بیشتریا یاد نمیگیرن کاری نکنید دانش اموزان دست به اعتراض بکشند
  • ارام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    سلام من پایه نهمم امتحانات برگزار نکنید هیچ چیزی از این اموزش مخصوصا شاد نفهمیدیم
  • رها IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    اگه مدارس باز بشه دیگه قرنطینه معنی نداره والا