جریمه خودروهای بدون معاینه فنی و همچنین گواهینامه‌هایی که مدت قانونی آن به اتمام رسیده است، از سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

جريمه رانندگي

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اوج گرفتن انتشار ویروس کرونا در کشور، پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد که رانندگان تا اطلاع ثانوی نیازی به تمدید گواهینامه و نیز معاینه فنی خودرو ندارند و برای آنان مشکل قانونی ایجاد نخواهد شد. اکنون با کاهش آمارهای ابتلا به کروناویروس که روزانه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد که معاینه فنی و تمدید گواهینامه‌هایی که مدت و اعتبار آنها به پایان رسیده است، الزامی است و کسانی که اقدام به این کار نکنند، از ۱۶ اردیبهشت ماه جریمه خواهند شد.

سردار کمال هادیانفر در این زمینه به ایرنا گفت: برابر قانون ماده ۸ هوای پاک، خودروهایی که بدون معاینه فنی هستند، زمانی که از جلوی دوربین‌های راهنمایی و رانندگی عبور کنند، روزانه ۵۰ هزار تومان بدون استثنا جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: از موضوعاتی که در جاده‌ها توسط پلیس کنترل می‌شود، بحث معاینه فنی خودروهاست، بر این اساس به همه استان‌ها ابلاغ شده تا هیچ خودوریی تا ۱۵ اردیبهشت به دلیل نداشتن معاینه فنی توسط دوربین‌ها جریمه نشود.

سردار هادیانفر گفت: از سوی دیگر اعلام شد تا افرادی که مدت قانونی گواهینامه رانندگی آن‌ها به اتمام رسیده نیز تا ۱۵ اردیبهشت جریمه نشوند. اما پس از ۱۶ اردیبهشت شرایط به حالت اولیه برمی‌گردد و افراد صاحب خودرو باید برای تمدید تاریخ گواهینامه به پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.  

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی افزود: بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا از هشتم فروردین ۹۹ ابلاغ شد تا فاصله‌گذاری اجتماعی در تردد بین شهرها و  استان‌ها اجرا شود. بر این اساس بیش از ۷۰ درصد معابر غیر ضروری را با موانع غیرطبیعی مسدود و ۳۰ درصد معابر را برای کنترل ترددها باز گذاشتیم.

سردار هادیانفر افزود: پلیس راهور ۷۱۵ معبر ورودی را در سراسر کشور با استقرار گشت‌های پلیس به صورت شبانه‌روز با همکاری سازمان هلال احمر کنترل کرد تا گسستی در زنجیره بیماری و شیوع آن ایجاد شود.

کد خبر 507093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha