مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سالن مسافری پایانه مرزی سرو در مرز ایران با ترکیه که در نزدیک‌ترین فاصله با مرکز استان (ارومیه) قرار دارد، آماده بهره‌برداری شده است.  

پایانه مرزی سرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: تکمیل این طرح عمرانی مهم که در مرز آذربایجان‌غربی با استان حکاری (Hakkari) ترکیه قرار داشته و در فاصله ۵۵ کیلومتری ارومیه واقع است، در کاهش مشکلات مسافران ورودی و خروجی بین ایران و ترکیه در مرز سرو بسیار موثر خواهد بود.  

شکری اضافه کرد: برای اجرای این طرح، ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، گامی مهم در تحقق رویکرد سازمان مبنی بر توسعه خدمات کمی و کیفی در پایانه‌های مرزی به‌عنوان ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته می‌شود.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این ساختمان شامل سالن مسافری ۲ طبقه، زیرزمین و محوطه به همراه منبع آب ۲۸۰ مترمکعبی است.  

شکری گفت: زیربنای کل این طرح، چهار هزار و ۱۶۰ مترمربع بوده و محوطه آن به بیش از هفت‌هزار مترمربع می‌رسد.  

سرو یکی از مرزهای پنج‌گانه آذربایجان‌غربی و مرزهای سه‌گانه ایران با ترکیه به شمار می‌رود.  

این مرز در ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه به عنوان مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان را به شهرهای یوکسک اوا (yuksek ova) و حکاری (hakkari ) در جنوب شرق ترکیه وصل می‌کند.  

کد خبر 507044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha