جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

دشت دریاسر تنکابن، هر ساله در اردیبهشت ماه میزبان هزاران گردشگر از اقصی نقاط کشور بود، اما امسال شیوع کرونا باعث شده تا علاقه‌مندان به طبیعت از تماشای زیبایی‌های آن بی‌نصیب بمانند.

دشت دریاسر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دشت دریاسر که به بهشت طبیعت‌گردی غرب مازندران معروف است در ارتفاع بیش از ۲ هزار متر از سطح دریا واقع شده که با رویش گل های طلایی رنگ بابونه در اردیبهشت ماه به یکی از مناطق گردشگر پذیر در غرب مازندران تبدیل می‌شود.

این دشت زیبا در زمستان پوشیده از برف است، اما با آغاز فصل بهار و آب شدن برف‌ها پوشش گیاهی سبز آن و سپس گل‌های بابونه نمایان می‌شود و با ایستادن در میان این گل‌ها می‌توانید قله ۴۱۷۵ متری «سیالان» را ببینید و از دیدن آن لذت ببرید.

این دشت در تابستان،   روزهای بسیار گرم و شب‌های بسیار سردی دارد، به طوری که اقامت یک شب در اینجا بدون وسایل گرمایشی امکان‌پذیر نیست، اما با این وجود بسیاری از گردشگران در سال‌های گذشته اقدام به برپایی چادر در شب می‌کردند تا در آسمان دریاسر به راحتی ستاره‌ها را ببینید و شاهد پدیده شهاب باران باشند.

هر ساله با شروع اردیبهشت ماه بسیاری از افراد در قالب گروه‌های کوهنوردی، طبیعت گردی و گردشگری به این دشت زیبا سفر می‌کردند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و برای جلوگیری از گسترش این ویروس خطرناک ممنوعیت‌هایی در این زمینه اعمال شده است و از ورود افراد به این دشت جلوگیری می‌شود.

سفر به دریاسر بعد از شکست کرونا

یکی از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی با ابراز تاسف از وضعیت به وجود آمده به‌دلیل شیوع کرونا گفت : امسال آب و هوای مازندران به دلیل بارندگی‌ها نسبت به سال‌های قبل بهتر و برای طبیعت گردی کاملا مناسب است، اما افسوس که کرونا این فرصت را از ما گرفت.

«علی عاشوری» افزود: هر سال در اردیبهشت، همراه جمعی از دوستان به دشت دریاسر سفر می‌کردیم و با برپایی چادر، گرفتن چند عکس یادگاری و تماشای مناظر زیبا، خاطره‌ای خوش و بیادماندی برای خود و دوستان رقم می‌زدیم.

وی اظهارکرد: متاسفانه امسال اعلام شده که به دلیل شیوع کرونا نمی‌توانیم به دشت دریاسر سفر کنیم و بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت گردی از این بابت بسیار ناراحت هستند.

عاشوری بیان کرد: با این‌که ماندن در خانه آن هم در اردیبهشت ماه برای علاقه مندان به طبیعت بسیار سخت است، اما حفظ سلامت انسان ها در اولویت قرار دارد و باید از سفر به دریاسر پرهیز کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تنکابن نیز در این‌باره گفت: جشنواره دشت دریاسر یکی از جاذبه‌های گردشگری است که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شد و بسیاری از طبیعت گردان به صورت خودجوش یا سازماندهی شده به این مکان دیدنی سفر می‌کردند.

«سعید بهادری» افزود: در سال های گذشته حدود ۳۰ هزار نفر تنها در یک روز از اقصی نقاط کشور به این دشت زیبا سفر می‌کردند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از گسترش این ویروس تمامی برنامه‌ها لغو شده است.

وی اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان نیز تمامی مجوز ها برای اعزام گروه‌های کوهنوردی به دشت دریاسر را لغو کرده است.

کد خبر 506902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha